5 دلیل برای اینکه گلکسی S9 بخریم

کدخبر: ۲۰۳۰۵۸
کلیک:بعد از مدت‌ها انتظار، لحظه هیجان‌انگیز معرفی پرچمدار جدید سامسونگ فرا رسید و دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس توسط این غول کره‌‌‌ای معرفی شدند. در این مطلب می‌خواهیم 5 دلیل برای خرید گلکسی S9 را به شما ارایه کنیم. همراه ما باشید.
5 دلیل برای اینکه گلکسی S9 بخریم

گلکسی S8 یکی از موفق‌ترین تلفن‌های هوشمند عرضه شده به بازار محسوب می‌گردد و سامسونگ هم با تکیه بر همین موفقیت، تمامی سعی‌اش را به کار گرفته تا گلکسی S9 ویژگی‌هایی نزدیک به نسل قبلی‌اش داشته باشد. با توجه به این موضوع و تغییراتی که در این گلکسی جدید رخ داده، دلایلی زیادی برای خرید گلکسی S9 وجود داشته که در ادامه به پنج‌تای آن‌ها، اشاره خواهیم کرد.

طراحی شاید تکراری باشد، اما یکی از بهترین‌ها است!

روند ساخت و تولید پرچمداران توسط کمپانی‌های مختلف معمولا به این صورت بوده که ایجاد تغییرات اساسی در تلفن‌های هوشمند را به صورت سالانه اجرا نمی‌کنند و سعی دارند تا حداقل در یک دوره، یک روند تکمیلی همراه با ایجاد تغییرات جزیی را برای بهبود بخش‌های مختلف، پیاده کنند. (البته برخی کمپانی‌های رقیب علاقه بیشتری به این روند تکمیلی دارند و در چندین دوره آن را عملی می‌کنند!). بهتر است بدانید این روند بیشتر در بخش طراحی محصولات دیده شده و آنچنان استقبال کاربران را هم در پی ندارد.

سامسونگ برای گلکسی S9، از همین روند تکمیلی با زبان طراحی زیبایی که برای S8 استفاده کرده بود، بهره گرفته و بدین ترتیب شاهد ظاهری مشابه در هر دو مدل هستیم. در واقع این کمپانی به آن پکیج کامل از نظر طراحی برای ساخت یک تلفن هوشمند جدید دست پیدا کرده و چه چیزی بهتر از تکرار آن برای نسل بعد است؟

خرید گلکسی S9

باید به این مورد اعتراف کرد که گلکسی S9 واقعا زیبا است. سامسونگ با مهندسی خاص خودش یک نمایشگر 5.8 اینچی را به صورت خمیده و با کمترین حاشیه در بدنه این دستگاه قرار داده و جلوه بسیار زیبایی را در این بخش ایجاد کرده است. جلوه‌ای که کمپانی‌های رقیب با وجود تلاش‌های فراوان، هنوز به آن دست نیافته‌اند.

سامسونگ نام نمایشگری را که بر روی گلکسی S9 قرار گرفته، Infinity به معنای نامحدود گذاشته که انتخاب چنین نامی برایش کاملا به‌جا است؛ چرا که نسبت تصویری 18.5:9 در کنار لبه‌های خمیده و حاشیه‌های کم، نمایانگر هیچ حد و مرزی در این بخش نبوده و کار با گوشی را به شدت لذت بخش کرده است.

علاوه بر این‌ها، قاب پشتی گوشی هم که از جنس شیشه‌ بوده، مخصوصا در رنگ مشکی، ظاهر لوکسی را برای گلکسی S9 ایجاد می‌کند.

به طور کل اگر به فاکتور زیبایی در طراحی  اهمیت می‌دهید، خرید گلکسی S9 را در نظر داشته باشید.

امنیتی که حتی بیشتر از قبل شده است!

در گلکسی S9 شاهد قرارگیری حسگر عنبیه چشم هستیم که امنیت شما را در حد عالی، تامین می‌کند. در واقع این سنسور با بررسی عنبیه چشم شما، این توانایی را دارد تا قفل دستگاه را باز کند. اما نکته جالبی که در این بخش باید به آن اشاره کرد، عملکرد این سنسور به صورت همزمان با فناوری بوده که سامسونگ نام آن را اسکن هوشمند گذاشته است. در واقع برای باز کردن قفل گلکسی S9، زمانی که چهره خود را مقابل گوشی قرار می‌دهید تا سنسور، عنبیه شما را اسکن کند، چهره شما هم در این مرحله اسکن خواهد شد. سنسور عنبیه چشم در گلکسی S9 به صورت دو مرحله‌ای همراه با اسکن چهره عمل کرده و بدین ترتیب، سطح امنیتی بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

خرید گلکسی S9

اما بخش امنیتی گلکسی S9 تنها به این موارد ختم نمی‌شود. سامسونگ برخلاف رقیب آمریکایی خودش، سنسور اثر انگشت را از روی پرچمدار جدیدش حذف نکرده و بدین ترتیب شاهد قرار گیری این اسکنر بر روی قاب پشتی دستگاه هستیم. در واقع با وجود این سنسور، سامسونگ خیال کاربر را از نظر امنیتی به طور کامل راحت کرده و جای هیچ نگرانی را باقی نگذاشته است.

گلکسی S9 از نظر نرم‌افزاری هم برای بخش امنیت حسابی تقویت شده و از جدیدترین نسخه سیستم حفاظتی سامسونگ با نام KNOX بهره می‌گیرد. توسط این سیستم، کاربر قادر است تا به یک محیط رمزگذاری شده غیرقابل دسترس توسط دیگران، وارد شود و در آن‌جا داده‌های دلخواهش را نگهداری کند.

به طور کل امنیت بالا را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل برای خرید گلکسی S9 به حساب آورد.

ویژگی‌های هیجان‌انگیزی به دوربین اضافه شده است!

شاید هنگامی که دوربین تکی را بر روی گلکسی S9 ببینید، به این نتیجه برسید که با وجود رقبای مختلف با دوربین‌های دوگانه، این گوشی حرف زیادی در زمینه عکاسی برای گفتن ندارد؛ اما بهتر است بدانید سامسونگ با شگرد تازه‌ای، این لنز دوربین را در گلکسی S9 قرار داده تا توانایی عکاسی این پرچمدار بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد، باشد.

لنز دوربین گلکسی S9 از دو مود برای میزان گشودگی دریچه دیافراگم پشتیبانی می‌کند و توسط فناوری که سامسونگ نامش را Dual Aperture گذاشته، میزان جذب نور با توجه به شرایط محیطی توسط لنز قابل تغییر خواهید بود. این لنز بین دو مود f/1.5 و f/2.4 سوییچ کرده و در ثبت تصاویر باکیفیت‌تر تاثیر می‌گذارد.

در واقع برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور، این دریچه دیافراگم به f/1.5 رسیده و بدین ترتیب با جذب نور بیشتر، عکس‌ها با روشنایی بالا و کمترین نویز به ثبت می‌رسند. از طرفی هم برای زمانی که در محیط‌های پر نور قرار گرفته‌اید، با استفاده از f/2.5 و بسته‌تر شدن دریچه دیافراگم، خبری از اغراق در نور و روشنایی بیش از حد تصاویر نخواهد بود و شارپنس عکس‌ها به حد بالایی می‌رسد. بهتر است بدانید گلکسی S9 اولین تلفن هوشمندی است که از حداکثر گشودگی دیافراگم f/1.5 برای دوربین استفاده می‌کند.

دوربین سلفی گلکسی S9 رزولوشن 8 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/1.7 داشته که عملکرد بسیار خوبی را در این بخش ارایه می‌دهد.

فیلمبرداری صحنه آهسته حرفه‌ای هم یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و جدیدی است که در گلکسی S9 قرار گرفته و توسط آن می‌توانید با نرخ 960 فریم برثانیه و کیفیت HD، به ضبط ویدیو بپردازید.

علاوه بر این‌ها یک ویژگی نرم‌افزاری جالب در منوی دوربین این گوشی قرار گرفته که توسط آن کاربر می‌تواند از چهره خودش ایموجی‌های متحرک ایجاد کرده و آن‌ها را به صورت فایل GIF با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد.

قدرت سخت‌افزاری هنوز هم در حد عالی است!

یکی دیگر از مواردی که ارزش خرید گلکسی S9 را بالا برده، سخت‌افزار قدرتمندش است. گلکسی S9 از جدیدترین چیپست اگزینوس سامسونگ با همراهی یک پردازنده 8 هسته‌ای، نیرو گرفته که با قدرت کافی پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران با اجرای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها خواهد بود. سامسونگ سه مدل با حافظه‌های داخلی مختلف را برای این پرچمدار در نظر گرفته تا کاربر با خیال راحت بین سه ظرفیت 64، 128 و 256 گیگابایت، یکی را انتخاب کند. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که گلکسی S9 بر خلاف محصولات اپل، از کارت حافظه خارجی micro SD پشتیبانی کرده و کاربر توانایی افزودن 400 گیگابایت ظرفیت بیشتر به حافظه دستگاه را خواهد داشت.

خرید گلکسی S9

از دیگر ویژگی‌های مثبت موجود در این بخش می‌توان به پشتیبانی از دو سیمکارت، پورت USB Type C و باتری 3000 میلی‌آمپری با فناوری شارژ سریع، اشاره کرد.

قابلیت‌های متعددی در گلکسی S9 موجود است!

سامسونگ تمرکز زیادی بر روی بخش صوتی این پرچمدار جدید گذاشته که نتیجه آن بهره گیری از اسپیکر استریو برای گوشی است. این کمپانی با همکاری AKG، از دو اسپیکر با کیفیت در گلکسی S9 استفاده کرده و بدین ترتیب کیفیت بالا و حجم صدای بیشتر را به این گوشی آورده است. علاوه بر این‌ها، اپلیکیشن محبوب DOLBY atoms به صورت پیش‌فرض در این دستگاه قرار گرفته تا به کمک آن و ایجاد تغییرات نرم‌افزاری، به یک صدای عمق دار دست یابید.

جک صوتی 3.5 میلی‌متری که با گذشت زمان در حال غیب شدن از روی تلفن‌های هوشمند جدید بوده، همچنان در گلکسی S9 یافت می‌شود. توسط این جک صوتی و هدفون AKG با کیفیتی که سامسونگ به صورت رایگان در جعبه گوشی قرار داده، یک تجربه عالی در بخش صدا خواهید داشت.

گلکسی S9 سامسونگ از فایل‌های صوتی 32 بیتی با نرخ 384Khz پشتیبانی کرده و تمامی نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را در این زمینه برطرف می‌کند.

خرید گلکسی S9

دستیار صوتی بیکسبی قرار گرفته در این پرچمدار جدید، پیشرفت زیادی داشته و با بهبودهای فراوان در بخش‌های مختلف همراه بوده است. هوشمندی این دستیار به اوج خودش رسیده و کاربر اکنون می‌تواند در موارد بیشتری از راهنمایی‌های آن استفاده کند. بیکسبی اکنون متون را به صورت زنده برای‌تان ترجمه می‌کند و دستورات پیچیده‌تری را به انجام می‌رساند. علاوه بر بیکسبی، با توجه به بهره گیری گلکسی S9 از اندروید اوریو، دستیار صوتی گوگل هم به صورت ‌پیش‌فرض در گوشی قابل دسترس است.

این پرچمدار جدید هم گواهی مقاومتی IP68 را بدست آورده که با توجه به آن، با قرارگیری در عمق 1.5 متری در مدت 30 دقیقه، دچار مشکل نخواهد شد.

علاوه بر این‌ها، تبدیل گوشی به کامپیوتر توسط Dex، فناوری سه بعدی در دکمه هوم، نمایشگر همیشه روشن، پشتیبانی از NFC، شارژ وایرلس و نسخه 5 بلوتوث، دیگر مواردی هستند که شما را برای خرید گلکسی S9 ترغیب می‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله شما را با پنج دلیل برای خرید گلکسی S9 آشنا کردیم. با در نظر گرفتن نکات گفته شده می‌توان به این مورد اشاره کرد که پرچمدار جدید سامسونگ، به راحتی قادر است تا عنوان برترین پرچمدار سال 2018 را از آن خودش کند. به طور خلاصه، ویژگی های مثبت گلکسی S9 در بخش‌های طراحی، امنیت، دوربین، سخت‌افزار و همچنین موجود بودن تعدادی قابلیت کاربردی، قابل مشاهده بوده و همین موارد هم این موفقیت این گوشی را تضمین می‌کنند. البته ارزش خرید گلکسی S9 با توجه به قیمت، یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای کاربران محسوب می‌شود که برای بررسی آن باید منتظر ورودش به ایران باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید