کنفرانس وحدت اسلامی 27 رجب در دمشق برگزار می شود

کدخبر: ۲۰۳۱۲۵
وزیر اوقاف سوریه از برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این کنفرانس 27 رجب در دمشق برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد عبدالستار السید روز چهارشنبه در نشست جمعی از علمای سوری در شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر لزوم گفت و گوی علمای مسلمان برای مقابله به فتنه مذهبی گفت: در این راستا دانشکده مذاهب اسلامی از 27 رجب در دمشق فعالیت خود راآغاز خواهد کرد و در این روز کنفرانس وحدت اسلامی هم در دمشق برگزار می شود.

وزیر اوقاف سوریه با تاکید بر لزوم همکاری علمای دو کشور در راستای تدوین راهبردها همکاری علمای اسلام و ایستادگی در برابر جریانات سازشکار گفت: علمای میانه رو سوریه در این زمینه آمادگی دارند و رییس جمهوری سوریه هم در دیدار با علما خواسته اند در این جهت گام برداریم.

محمد عبدالستار در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به محدودیت های سعودی ها برای مردم سوریه گفت: سعودی ها از ورود ما به عربستان جلوگیری می کنند و این جنایت بزرگی است.

وزیر اوقاف سوریه ادامه داد: همه ما که در این جلسه حضور داریم به عربستان ممنوع الورود هستیم و بعد از شروع بحران در سوریه رابطه ای بین ما و عربستان وجود ندارد.

محمد عبدالستار افزود: ما مسئول اعزام حجاج هستیم اما سعودی ها چندین سال است که اجازه نمی دهند حجاج سوری به عربستان بروند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 2011 آخرین بار به عربستان رفتیم و بعد از آن سهمیه سوریه را قطع کرده اند و این مساله بسیار مهمی است.

به گزارش ایرنا محمد عبدالستار السید به همراه جمعی از علمای سوریه امروز چهارشنبه با حضور در شورای راهبردی روابط خارجی به بیان دیدگاه های خود درباره تقویت روابط علمای دو کشور پرداختند.

در این نشست کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی، آیت الله محمد علی تسخیری رییس پیشین مجمع تقریر مذاهب اسلامی و حسام الدین فرفور رییس مجمع اسلامی فتح دیدگاه های خود را بیان کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید