اذعان کاخ سفید به گفتن دروغ‌های مصلحتی در بعضی مواقع!

کدخبر: ۲۰۳۱۴۴
مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید اذعان کرد در برخی شرایط، دروغ‌های مصلحتی می‌گوید!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان، هوپ هیکس، مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید طی شهادت تقریبا 9 ساعتی‌اش در پشت درهای بسته، اذعان کرد که مجبور است گاهی به خاطر شغلش دروغ‌های مصلحتی بگوید!

اما طبق گفته منبع، که در این نشست محرمانه، هیکس اصرار داشته که در مورد مسائل اساسی ترامپ دروغی به زبان نیاورده است.

با این وجود، به گفته قانون‌گذاران حاضر در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، اگرچه هیکس به برخی از سوالات در مورد انتقال ریاست جمهوری جواب داده، از پاسخگویی به سوالات مربوط به فعالیتش در کاخ سفید زمانی که تحقیقات در مورد دخالت روسیه صورت گرفته، سرباز زده است.

نیویورک تایمز در ابتدا گزارش داده بود که هیکس به دروغ‌های مصلحتی به علت رئیس جمهور اعتراف کرده است.

هیکس آخرین مقام ارشد رسمی در قلمرو ترامپ است که برای حل‌وفصل سوالات مربوط به وقایع پس از انتخابات 2016 شهادت می‌دهد. استیو بنن، مشاور استراتژیک ارشد سابق ترامپ، و کوری لواندوسکی، مدیر سابق کمپین تبلیغاتی ترامپ، نیز قبلا برای شهادت حاضر شدند.

دموکرات‌ها می‌گویند که هیکس  از پاسخ دادن به سوال‌های کلیدی سرباز زده است و بیشتر زمان شهادت را با اعتراض به این که مقامات دولتی در مورد چه مسائلی نمی‌توانند صحبت کنند، گذرانده است.

آدام شیف، عضو عالی رتبه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که هیکس حرف نمی‌زند، به عنوان مثال، در مورد نقش خود در طراحی بیانیه گمراه کننده‌ ترامپ جونیور در مورد جلسه محرمانه با وکلای روسی در برج ترامپ در سال 2016 گفت‌وگو نمی کند.

نماینده دموکرات کالیفرنیا در ادامه گفت: «تمام سوالات ما در مورد آنچه در این بیانیه آمده بود بدون پاسخ باقی ماند.»

شیف گفت دموکرات‌ها اصرار داشتند مجلس هیکس را به تکمیل شهادت وادار کند، اما جمهوری‌خواه‌ها با این موضوع موافقت نکردند.

 

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید