لاوروف: تقسیم تروریستها به خوب و بد قابل قبول نیست

کدخبر: ۲۰۳۱۴۸
وزیر امور خارجه روسیه گفت: برخی از اعضای شورای حقوق بشر حاضر نیستند تروریسم بین المللی را محکوم کنند و جامعه بین الملل نباید تروریست ها را به خوب و بد تقسیم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو سخن می گفت در ادامه افزود: به بهانه آزادی بیان و تقویت آن برخی از اعضای شورای حقوق بشر حاضر نیستند تروریسم بین المللی را محکوم کنند و جامعه بین الملل نباید تروریست ها را به خوب و بد تقسیم کند.

لاوروف در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه گفت:  ما به حمایت های خود از ارتش سوریه برای از بین بردن تروریسم ادامه می‌دهیم. ما با کمک دولت سوریه گذرگاه‌های امنی را برای انتقال کمک‌ها به غوطه ایجاد کرده‌ایم اما تروریست‌ها به حملات خود برای مختل کردن این فرایند ادامه می‌دهند.

وی افزود: مردم سوریه امروز با بحران انسانی وحشتناکی مواجه هستند. قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت چهارچوبی را برای تمام طرف‌های درگیری برای توافق درباره شرایط تسکین رنج‌های غیرنظامیان در سراسر این کشور فراهم کرده است. روسیه به همراه دولت سوریه گذرگاه‌های انسان‌دوستانه‌ای را در غوطه شرقی ایجاد کرده است. حالا نوبت شبه‌نظامیانی است که در این مناطق حضور دارند، که البته هنوز به بمباران دمشق و متوقف کردن انتقال کمک‌ها و خروج کسانی که مایل به ترک منطقه هستند، ادامه می‌دهند».

لاوروف همچنین تأکید کرد، روسیه از ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا می‌خواهد تا دسترسی تمام مناطق تحت کنترل خود در سوریه از جمله اردوگاه پناهجویان «الرکبان» به کمک‌های انسان‌دوستانه را فراهم آورد.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: متاسفانه امروز شاهد استفاده از حقوق بشر برای تحقق اهدافی خاص و اعمال فشار بر کشورها هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید