5 قابلیت بزرگ گلکسی S9

کدخبر: ۲۰۳۲۲۳
کلیک:گلکسی اس 9 سامسونگ از آن دسته گوشی‌هایی است که هیجان زیادی برایش داریم. این پرچمدار جدید که هم از نظر ظاهر و هم از نظر سخت‌افزار یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید، از ویژگی‌های جدید و جذابی برخوردار است. ادامه مطلب را برای آشنایی بیشتر با تعدادی از قابلیت های گلکسی S9 دنبال کنید.
5 قابلیت بزرگ گلکسی S9

گلکسی اس 9 از یک نمایشگر 5.8 اینچی از نوع سوپر امولد بهره برده و از چیپست اختصاصی سامسونگ با مدل اکزینوس 9810 استفاده می‌کند. حسگر عنبیه چشم و اثر انگشت، دستیار صوتی اختصاصی بیکسبی، اسپیکر استریو و گواهی IP68 دیگر ویژگی‌های جذاب موجود در این غول جدید هستند. در ادامه، تعدادی از قابلیت های گلکسی S9 را به شما معرفی می‌کنیم.

فیلتر میکاپ در بیکسبی‌ ویژن

بیکسبی ویژن قابلیتی است که توسط دوربین گوشی عمل کرده و با تحلیل اجزای مختلف، اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. بیکسبی ویژن را برای اولین بار در گوشی گلکسی S8 دیده بودیم و اکنون با هوشمندی بیشتر، شاهد قرار گیری آن بر روی گلکسی S9 هستیم.

یکی از قابلیت‌هایی که به تازگی به این بخش اضافه شده، فیلتر آرایشی بوده که عمکلرد بسیار جالبی دارد. توسط فیلتر آرایشی در بیکسبی ویژن گلکسی S9، می‌توانید به صورت مجازی و کاملا هوشمند، محصولات آرایشی با برندهای مختلف را بر روی چهره خود امتحان کنید. در واقع نام محصولات مختلف آرایشی در این بخش برای‌تان نمایش داده می‌شود و توسط دوربین سلفی گوشی، فیلتر بر روی چهره‌تان اعمال می‌شود.

قابلیت های گلکسی S9

در این بخش محصولات متعدد با مارک‌های معروفی چون L’Oréal ،Estée Lauder و بسیاری دیگر قرار گرفته و امتحان هر کدام به صورت رایگان انجام می‌پذیرد. نکته جالب‌تری که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد، موجود بودن قابلیت ذخیره سازی عکس همراه با فیلتر آرایشی استفاده شده است.

AR Emoji

این روزها شاهد محبوبیت بالای ایموجی‌ها در میان کاربران هستیم و سازندگان تلفن‌های هوشمند هم با توجه به این موضوع، قابلیت‌های جالبی را در این زمینه ارایه می‌دهند. AR Emoji یکی از قابلیت‌های جدید و سرگرم کننده در گلکسی S9 بوده که کاربر توسط آن‌ می‌تواند از خودش، یک تصویر کارتونی متحرک مانند ایموجی‌ها تولید کند و با ذخیره سازی به صورت فایل GIF، آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد.

اشتراک گذاری AR Emojiها بسیار آسان بوده و توسط کاربرانی که از تلفن‌های هوشمند غیر سامسونگی استفاده می‌کنند هم قابل مشاهده هستند.

قابلیت‌های گلکسی S9

فیلمبرداری صحنه آهسته حرفه‌ای (Super Slow Motion)

یکی دیگر از جالب‌ترین قابلیت های گلکسی S9 در بخش دوربین، توانایی ثبت ویدیوهای صحنه آهسته حرفه‌ای بوده توسط آن، سرعت ویدیو چیزی حدود 32 برابر از حالت معمولی کندتر می‌شود. استفاده از این ویژگی به دو صورت دستی و اتوماتیک صورت گرفته که در حالت دستی، انتخاب قسمت مورد نیاز برای کند شدن، توسط خودتان انجام می‌شود و در حالت اتوماتیک، این عمل به صورت خودکار صورت می‌گیرد. فیلم‌های ضبط شده در حالت Super Slow Motion، سرعت 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن اچ دی دارند.

علاوه بر این‌ها این امکان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا ویدیو صحنه آهسته خود را به صورت فایل GIF ذخیره کرده و به اشتراک بگذارد. 

قابلیت های گلکسی S9

فوکوس زنده (Live Focus)

قابلیت Live Focus را پیش‌تر در نوت 8 دیده بودیم و سامسونگ آن را با بهره گیری از دوربین دوگانه برای گلکسی S9 پلاس قرار داده است. توسط قابلیت Live Focus این توانایی در اختیار کاربر قرار گرفته تا به ثبت تصاویر پرتره و ایجاد افکت بوکه برای پس‌زمینه بپردازد.

پس از ثبت تصاویر با این قابلیت، کاربر می‌تواند میزان تار شدگی در پس‌زمینه را انتخاب و یا فوکوس را به صورت دستی تعیین کند. متاسفانه خبری از Live Focus در گلکسی S9 معمولی نبوده و آن را فقط در نسخه پلاس این پرچمدار مشاهده می‌کنیم.

قابلیت‌های گلکسی S9

سنسور اثر انگشت

با وجود اینکه سامسونگ از سنسور عنبیه چشم و اسکن چهره برای امنیت دستگاه استفاده می‌کند، بر خلاف کمپانی اپل، سنسور اثر انگشت را از روی محصول جدیدش حذف نکرده و بدین ترتیب شاهد قرار گیری این اسکنر در قاب پشتی گلکسی S9 هستیم.

نحوه قرار گیری این سنسور در بخش پشتی گوشی متفاوت‌‌‌‍‌تر از آنچه در گلکسی S8 می‌بینیم، بوده و با جای گیری آن در بخش پایینی لنز، استفاده کاربر از آن راحت‌تر صورت می‌گیرد. علاوه بر این‌‌ها با توجه به این تغییرات صورت گرفته، دیگر خبری از لمس‌های اشتباه ‌‌‌لنز در این گوشی نیست.

قابلیت های گلکسی S9

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید