ماجرای آقازاده مزدا سوار

کدخبر: ۲۰۳۲۳۱
روزنامه آفتاب یزد: همه ماجرا از یک توئیت شروع شد؛ یاشار سلطانی بار دیگر با انتشار یک توئیت و ارائه اسنادی دست به افشاگری زده‌ است. در توئیت یاشار سلطانی آمده است: «مرتضی حاجی پس از استخدام پسرش در همشهری، در اوج بحران مالی و با وجود چند خودروی مناسب در موسسه، یک سواری مزدا به قیمت ١٢١میلیون تومان را از جیب مردم خریداری کرد.»
ماجرای آقازاده مزدا سوار

خبری که مرتضی حاجی، مدیرعامل همشهری که انگشت اتهامات به سمت او دراز شده، آن را رد و می‌گوید: «خبر خرید خودرو درست است و تایید می‌کنم اما این خودرو متعلق به شرکت همشهری است. اینکه کسانی این خبرها را منتشر می‌کنند بسیار خوب است و از دلسوزی آن‌ها است و مردم نیز حق دارند در رابطه با این مسائل پرس و جو کنند. اما خودروی خریداری شده متعلق به من نیست و برای شرکت است.»

هرچند قبلا هم چنین بذل و بخششی را از سوی مدیرعامل موسسه همشهری برای پسرش شاهد بودیم. او قبلا هم پسرش را در این روزنامه استخدام کرده بود و علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران هم در واکنش به این استخدام گفته بود: « از این استخدام اطلاعی ندارم اما مدیریت باید به گونه‌ای باشد که در مدیریت سوء تعبیر صورت نگیرد.» این اتفاقات در حالی رخ داده است که حجت نظری در جلسه دو روز پیش شورای شهر تهران گفته بود: «تحقیق و تفحص در عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری از سال‌های 84 تا 94 با امضاء چند نفر از اعضای شورای شهر کلید خورده است.» و در ادامه نیز از تخلف احتمالی در این روزنامه سخن گفته بود. 

از همین رو آفتاب یزد برای چند و چون ماجرا با چند عضو شورای شهر گفت‌و‌گو کرده است. اما آنها از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرده و اظهار نظر راجع به اقدام مرتضی حاجی را به بعد از اثبات آن واگذار کردند.با این وجود انتشار سند خرید خودرو از بودجه روزنامه همشهری توسط بالاترین مقام آن این سوال را ایجاد می‌کند که شورای شهری که ادعای شفافیت در دوره جدید شورا و شهرداری تهران را دارد، تا چه حد می‌تواند با نظارت درست جلوی بروز چنین اتفاقاتی را بگیرد؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید