سی ان ان:کره شمالی دربهبود هدایت موشک هایش به پیشرفت هایی رسیده است

کدخبر: ۲۰۳۳۵۷
شبکه سی ان ان گزارش داد: ارزیابی های اطلاعاتی اخیر آمریکا نشان می هد که حکومت کره شمالی همچنان در بهبود روند هدایت موشک هایش پیشرفت داشته که به این کشور اجازه می دهد اهداف خاص مورد نظرش را هدف قرار دهد.

به گزارش روز شنبه این شبکه تلویزیونی آمریکایی، یک مقام رسمی آمریکا که در جریان این ارزیابی ها بوده اعلام کرد که براساس ارزیابی های اخیر اطلاعاتی در مورد برنامه موشک های بالستیک کره شمالی مشخص شد که این کشور در هدایت موشک ها به سوی اهداف مورد نظر پیشرفت هایی داشته که برخی از این پیشرفت ها در زمان کاهش تنش ها در بحبوحه بازی های المپیک زمستانی حاصل شده است.

این مقام امریکایی که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، خطوط اصلی این ارزیابی به صورت عمومی مورد بحث و برسی قرار گرفته است.

پیش از این مایک پمپئو مدیرسازمان سیا اعلام کرده بود که کره شمالی ممکن است فقط چند ماه از هدف قراردادن کلاهک بر روی موشکی که بتواند به خاک آمریکا برسد، دور باشد. وی پیشتر گفته بود: کره شمالی به در خطر قرار دادن آمریکا بیشتر از هر زمانی نزدیکتر شده است. فقط چند ماه دیگر.

این ارزیابی های جدید بخشی ازاقدامات برای ادامه محاسبه این موضوع است که کره شمالی از نوامبر گذشته( آبان 96) چه دستاوردهایی را توانسته بدون سروصدا بدست بیاورد.آمریکا معتقد است که کره شمالی در راستای بهبود وضعیت موتورهای موشک های خود، پرتابگرها و همچنین تولید کلاهک های هسته ای گام برداشته است.

این مقام دولتی آمریکا درادامه خاطرنشان کرد، در حالیکه امریکا با دقت مراقب روزهایی است که کره شمالی بتواند به طور مستقیم تهدیدی علیه واشنگتن شود، هر تصمیم برای استفاده از اهرم نظامی علیه پیونگ یانگ همچنان یک تصمیم سیاسی برای دولت دونالد ترامپ محسوب می شود.

روزنامه گلوبال تایمز چین آذرماه در گزارشی عنوان کرد که آخرین موشک آزمایش شده کره شمالی، توان هدف قراردادن خاک آمریکا را داردو واشنگتن از این بابت دچار سردرگمی شده است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید