رونمایی از خودرو جدید حمل و نقل زندانیان در ایران + عکس و جزئیات

کدخبر: ۲۰۳۴۱۶
خودرو اعزام زندانیان به زندان‌ها و مراجع قضایی با حضور سازمان زندان‌ها رونمایی شد.
رونمایی از خودرو جدید حمل و نقل زندانیان در ایران + عکس و جزئیات

جهانگیر رییس سازمان زندانها با اشاره به این که بخشی از خودرو‌های حمل و نقل زندانیان فرسوده بودند، گفت: از آنجایی که خودرو‌های اعزام زندانیان فرسوده و ایمن نبود، از مدت‌ها قبل به خاطر استیجاری و فرسوده بودن خودرو‌های اعزام زندانیان دغدغه تولید خودرو مناسب را داشتیم.

خودرو حمل و نقل زندانیان

وی افزود: ما به دنبال تولید خودروی امن بودیم و مطالعاتی را درباره خودرو حمل زندانی در ۳۰ کشور دنیا انجام دادیم و در نهایت پس از بررسی‌ها موفق شدیم خودرو تولید داخلی را در اصفهان تولید و مورد بهره برداری قرار دهیم.

رییس سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: امکان رصد اطلاعات خودرو از زمان سوارشدن زندانی و حرکت وجود دارد و خودرو لحظه به لحظه کنترل می‌شود.

جهانگیر تصریح کرد: این خودرو با مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان تولید شده و با مطالعات صورت گرفته قرار است به تولید انبوه برسد و ما امیدواریم در تولید انبوه هر دستگاه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تولید شود.

خودرو حمل و نقل زندانیان

وی با اشاره به نیاز‌های خودرو در سطح استان‌ها گفت: اعزام و بدرقه زندانیان دو دسته است، اول زندانیان کم خطر مثل زندانیان مالی و دسته دوم زندانیان پرخطر مثل متهمان به قتل یا زندانیان امنیتی و گروهکی که علیه جان مردم اقدام به ترور کرده اند؛ نقل و انتقال آن‌ها هم چه به بیمارستان یا دادگاه‌ها با شرایط امن‌تری انجام شود که پیش بینی شده به نسبت زندانیان سطح استان‌ها خودرو در اختیار ان‌ها قرار داده شود.

رئیس سازمان زندان‌ها درباره شرکت تولید کننده خودرو اعزام زندانیان افزود: با شرکت پبشرو دیزل قرارداد بسته ایم که این نمونه به تولید انبوه برسد.

اعزام زندانیان به زندان ها، مراکز درمانی، دادسرا‌ها و دادگاه‌ها تاکنون با خودرو‌های فرسوده انجام می‌شد که از ایمنی پایینی برخوردار بود.

1544305_378

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید