معاون گوترش: پاکسازی قومی در میانمار ادامه دارد

کدخبر: ۲۰۳۶۸۷
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشری، پس از بازدید چهار روزه از اردوگاه پناهجویان روهینگیایی از ادامه خشونت‌های ارتش علیه آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، «اندرو گیلمور» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری، روز سه‌شنبه اعلام کرد 6 ماه از آغاز خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی می‌گذرد؛ اما «پاکسازی قومی» این اقلیت همچنان ادامه دارد.

او پس از بازدید چهار روزه از اردوگاه پناهجویان در بازار کوکس در بنگلادش گفت: «پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا در میانمار همچنان ادامه دارد. به نظر من از آنچه در بازار کوکس دیدم و حرف‌هایی که شنیدم هیچ نتیجه دیگری نمی‌توان گرفت».

این مقام سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشخص است که خشونت گسترده و سازمان‌یافته علیه روهینگیایی‌ها پابرجاست. ماهیت خشونت ها از تجاوزهای گروهی و کشتار و خونریزی به گرسنگی اجباری تغییر کرده است. ارتش می‌خواهد روهینگیایی‌ها از شدت گرسنگی به بنگلادش فرار کنند».

مسلمانان روهینگیا -که در میانمار جز اقلیت هستند- همواره سرکوب شده‌اند اما ارتش از چند ماه پیش موج جدیدی از حملات را آغاز کرد و خانه‌های این افراد را به آتش کشید. تعداد زیادی از این مسلمانان بی‌گناه در حملات مسلحانه ارتش کشته شدند و حدود 700 هزار نفر مجبور شدند به بنگلادش فرار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید