سازمان تجارت جهانی: تصمیم ترامپ درباره افزایش تعرفه فولاد موجب رکود جهانی می‌شود

کدخبر: ۲۰۳۶۸۸
رئیس سازمان تجارت جهانی در خصوص عواقب تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور، در عرصه بین‌المللی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «روبرتو آزودو» رئیس سازمان تجارت جهانی، هشدار داد تصمیم ترامپ در خصوص افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم، جهان را با رکود شدید مواجه خواهد کرد.

او همچنین اظهار کرد این اقدام منجر به آغاز جنگ تجاری جدید خواهد شد و جهان را با رکود شدید مواجه خواهد کرد. او در ادامه از ترامپ درخواست کرد از تصمیم خود در این خصوص منصرف شود.

رئیس سازمان تجارت جهانی در بیانیه ای اظهار کرد: «ما نمی توانیم این خطر را نادیده بگیریم و من از تمامی طرف ها درخواست می کنم ضمن بررسی دقیق، به این مسأله توجه ویژه ای داشته باشند. اگر این اقدام عملی شود، راه بازگشت میسر نخواهد بود. ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از عواقب این تصمیم، که رکود جهانی شدید یکی از آنهاست، به کار گیریم.»

در آمریکا نیز سیاستمداران بسیاری مخالف این تصمیم ترامپ هستند. بسیاری از جمهوری خواهان آشکارا انتقاد خود را در این خصوص اعلام کردند. پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز از ترامپ خواسته است از اجرای این طرح منصرف شود. «اشلی استرانگ» سخنگوی او، اظهار کرد: «ما شدیدا درخصوص عواقب یک جنگ تجاری نگران هستیم و از کاخ سفید می خواهیم به این برنامه ادامه ندهد.»

با این حال مقامات دولت ترامپ معتقدند عقب نشینی رئیس جمهور آمریکا از تصمیمش درخصوص اعمال تعرفه های جدید بر فولاد و آلومینیوم بعید به نظر می رسد.

شایان ذکر است، هفته گذشته ترامپ تصمیم خود در خصوص اعمال 25 درصد تعرفه واردات فولاد و 10 درصد تعرفه واردات آلومینیوم از اروپا را اعلام کرد. او گفت این تعرفه ها بر تمامی صادرکنندگان جهانی دیگر نیز اعمال خواهد شد. اعلام این تصمیم انتقادات بین المللی بسیاری را برانگیخت؛ تا حدی که متحدان اصلی آمریکا نظیر اتحادیه اروپا و کانادا واشنگتن را به اقدام تلافی جویانه تهدید کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید