یونیسف: آمار ازدواج کودکان در سراسر جهان کاهش یافته است

کدخبر: ۲۰۳۷۲۱
صندوق کودکان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد آمار ازدواج کودکان در سراسر جهان با کاهش همراه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از بی بی سی، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارش اخیر خود اعلام کرد که آمار ازدواج کودکان در سراسر جهان با کاهش همراه بوده است و از ازدواج 25 میلیون کودک در یک دهه گذشته جلوگیری به عمل آمده است.

بر اساس این گزارش، از هر 5 دختر در سراسر جهان، یک نفرشان پیش از 18 سالگی ازدواج می کنند. این در حالی است که پیش از یک دهه گذشته از هر 4 دختر، یک نفرشان زیر سن قانونی (18 سال) ازدواج می کرد.

کشورهای جنوبی آسیا شاهد بیشترین کاهش در آمار ازدواج کودکان بوده اند. کشور هند با تمرکز بر آموزش بهتر دختران و آگاهی رساندن به آنها درباره آسیب هایی که ازدواج کودکان ایجاد می کند، تا حدودی با این معضل اجتماعی مقابله کرده است.

در ادامه گزارش یونیسف آمده است: این مشکل در آفریقا حادتر از کشورهای دیگر است؛ اما اتیوپی هم در حال حاضر ازدواج کودکان را به یک سوم کاهش داده است. هم اکنون از هر 3 مورد ازدواج کودکان، یک مورد آن در آفریقای سیاه (مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا) گزارش می شود.

به دلیل آسیب های زیان‌باری که ازدواج زودهنگام کودکان بر زندگی و روحیه آنها می گذارد، سران جهان متعهد شده اند که بر اساس «اهداف توسعه پایا» به ازدواج کودکان تا سال 2030 به کلی پایان دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید