اردوغان: مبارزه ترکیه با داعش و پ‌ک‌ک چهره واقعی طرف‌های زیادی را در داخل و خارج نشان داد

کدخبر: ۲۰۳۷۲۶
رئیس‌جمهور ترکیه گفت آنکارا برخلاف کشور‌های غربی و آمریکا برای نجات مظلومان تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در نشست فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان این کشور گفت: هیچ کسی نمی تواند ادعا کند در عملیات ما علیه تروریست ها در شمال سوریه، غیرنظامیان آسیب می بینند. مبارزه ترکیه با داعش و پ ک ک، چهره واقعی طرف های زیادی را در داخل و خارج نشان داد. ترکیه بر خلاف کشورهای غربی و آمریکا برای نجات مظلومان تلاش می کند.

اردوغان افزود: آمریکا و شماری از کشورهای غربی در فاصله هزاران کیلومتر از مرزهای خود عملیات نظامی اجرا می کنند و می گویند این اقدام برای حمایت از امنیت ملی آنهاست، در حالی که عده ای تلاش می کنند عملیات ما برای تامین امنیت مرزهایمان در برابر تروریست ها را مخدوش جلوه دهند. از ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه تشکر می کنم و قدردان نقش آنها در عملیات شاخه زیتون هستیم. ارتش آزاد را برادر و شریک خود در پیروزی می دانیم. هفتصد کیلومتر مربع را در منطقه عفرین در شمال سوریه پاکسازی کردیم.

وی اعلام کرد: در شرایطی که نیروهای گارد ساحلی اروپا به قایق های آوارگان حمله می کنند و آنها را رها می کنند تا در دریا بمیرند، ما برای نجات جان بیگناهان بدون تعیین هیچ پیش شرطی تلاش می کنیم.

اردوغان گفت: عقل و وجدان انسان نمی تواند آنچه را که در غوطه شرقی رخ می دهد، بپذیرد و مطابق قطعنامه های شورای امنیت نیست. ما میزبان حدود چهار میلیون آواره سوری در کشورمان هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید