سرکوبگری‌های رژیم سعودی نباید در جریان سفر بن سلمان به انگلیس به فراموشی سپرده شود

کدخبر: ۲۰۳۸۱۷
ایندیپندنت نوشت بی‌شک قراردادهای تسلیحاتی که احتمالاً در مدت زمان حضور ولیعهد عربستان سعودی در انگلیس منعقد می‌شود، جنگ‌افروزی‌ها و سرکوبگری‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بی‌شک قراردادهای تسلیحاتی که احتمالاً در مدت زمان حضور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در انگلیس منعقد می‌شود، جنگ‌افروزی‌ها و سرکوبگری‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل، ما باید انعقاد چنین قراردادهایی را برای حفظ امنیت خودمان ممنوع کنیم.

در گزارش ایندیپندنت -به قلم کارولاین لوکاس، نماینده حزب سبز در مجلس عوام انگلیس- آمده است مقامات انگلیسی برای بن سلمان فرش قرمر پهن کرده اند. ولیعهد عربستان سعودی که مدعی انجام اصلاحات در این کشور است و (به جای پدرش ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی) عملاً کنترل امور را در این پادشاهی در دست دارد، در سفرش به انگلیس تنها قرار نیست با ترزا مِی، نخست وزیر این کشور و دیگر مقامات دولت انگلیس دیدار کند. او قرار است در ضیافت شام خانواده سلطنتی انگلیس در «وینزر» نیز شرکت کند.

در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است بن سلمان قصد دارد در جریان سفرش به انگلیس قراردادهایی با ارزش بیش از یکصد میلیارد دلار (72 میلیارد پوند) به امضا برساند ... دلایل سفر محمد بن سلمان به انگلیس کاملاً مشخص است: ولیعهد عربستان سعودی در تلاش است دنیا را متقاعد کند که این کشور به دنبال اعتدال گرایی است. او همچنین قصد دارد روابط تجاری کنونی میان ریاض و لندن را توسعه دهد.

در بخش دیگری از گزارش ایندیپندنت آمده است انگلیس در حال حاضر سخت افزارهای نظامی به ارزش میلیاردها پوند به عربستان می فروشد؛ اما دولت ترزا مِی خواستار آن است که سعودی ها به دنبال انعقاد قراردادهای تسلیحاتی جدیدی با لندن باشند.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید در پشت لبخندها و دست دادن‌های نمایش فردا (مراسم استقبال از بن سلمان) و علی رغم تلاش های ولیعهد سعودی برای تبدیل شدن به نماد پوسترگونه ای از پیشرفت در کشورش، واقعیت های ناراحت کننده ای درباره این رژیم سرکوبگر وجود دارد که نباید به فراموشی سپرده شود. گردن زدن‌های وحشیانه (مخالفان) و عدم وجود دولتی که با رأی مردم انتخاب شود، زندگی در داخل این کشور را سخت و ناخوشایند کرده است. عربستان سعودی رنج و عذاب را به کشورهای دیگر هم صادر می کند. دخالت نظامی ریاض در جنگ یمن به کشته شدن هزاران نفر و قحطی در این کشور انجامیده است. بر اساس گزارش عفو بین الملل، جنگنده های سعودی عمداً غیرنظامیان و مراکز عمومی از قبیل بیمارستان ها، مدارس، بازارها و مساجد یمن را مورد هدف قرار می دهند. محمد بن سلمان از همان روز نخست (تجاوز نظامی عرابستان به یمن) بر این حملات نظارت داشته و آن ها را هدایت کرده است.

گزارش ایندیپندنت می افزاید: تنها یمنی ها نیستند که از وحشیگری های رژیم سعودی در رنج و عذابند؛ عربستان سعودی همواره از گروه های (تروریستی) افراطی که با جنایت هایشان باعث ایجاد رعب و وحشت در کشورهای سراسر جهان می شوند، حمایت کرده است. برای مثال، رایانامه هایی که از دفتر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ( از سال 2009 میلادی تا 2013) به دست آمده است، ارتباط سعودی ها با گروه تروریستی داعش، را فاش می کند. سعودی ها متحد نزدیک انگلیس محسوب می شوند؛ اما نباید فراموش کرد آنها به کسانی که سعی دارند به ما آسیب برسانند یاری می رسانند و با آنها همکاری دارند.

در ادامه این گزارش آمده است سوابق (جنایت های) رژیم سعودی –و نقش بن سلمان (در این جنایت ها) – به روشنی نشان می دهد ما (انگلیسی ها) هرگز نباید از ولیعهد سعودی برای سفر به لندن دعوت می کردیم. نگارنده مطلب همچنین می افزاید: من یکی از مخالفان سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به انگلیس هستم؛ اما، مخالفتم با سفر بن سلمان به کشور شدیدتر است.

نگارنده مطلب همچنین خواستار آن شده است که همه قراردادهای تسلیحاتی میان انگلیس با عربستان سعودی لغو شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید