وفاداری کاربران به اندروید بیشتر از iOS است

کدخبر: ۲۰۳۹۷۰
دیجیاتو:تحقیقات جدیدی که توسط موسسه «Consumer Intelligence Research Partners» انجام گرفته نشان می دهد که کاربران سیستم عامل اندروید نسبت به iOS وفاداری بیشتری به برند و پلتفرم مورد استفاده خود دارند.
وفاداری کاربران به اندروید بیشتر از iOS است

بر اساس این تحقیق میزان وفاداری کاربران اندروید از میانه های سال ۲۰۱۶ تا به امروز به طور مداوم در حال افزایش بوده و حالا به بالاترین رقم خود از زمان شکل گیری رقابت میان دو پلتفرم بزرگ در حوزه موبایل های هوشمند رسیده است.

در این بررسی کارشناسان افرادی را مورد بررسی قرار داده اند که در طی سال گذشته میلادی اقدام به تعویض موبایل هوشمند خود نموده اند. بر این اساس حدود ۹۱ درصد از کاربران موبایل های اندرویدی باز هم محصولی متعلق به این پلتفرم را برای خریداری انتخاب کرده اند، در حالی که رقم مذکور برای کاربران سیستم عامل iOS حدود ۸۶ درصد بوده است.

 

کاربران به سیستم عامل اندروید بیش از iOS وفادار هستند
 

یکی از کارشناسان CIRP درباره این نتایج می گوید: «وقتی که تنها دو پلتفرم بسیار بزرگ در دسترس باشد، افراد یکی را انتخاب می کنند، زیر و بم آن را فرا می گیرند و پس از صرف وقت زیاد اپلیکیشن های مورد نیاز و مناسب خود را پیدا کرده و دیگر آن را رها نمی کنند.»

جالب است بدانید که بررسی مشابهی در سال ۲۰۱۳ نیز به انجام رسیده بود که در آن زمان برتری با سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل بوده. نکته دیگر آن است که درصد وفاداری هر دو پلتفرم در طی چند سال گذشته افرایش یافته که این نشان از افزایش انحصار آنها با حذف تدریجی سایر رقبا دارد.

 

کاربران به سیستم عامل اندروید بیش از iOS وفادار هستند
 

 

در این میان نباید فراموش کرد که میزان وفاداری به پلتفرم ها با نسبت تعداد افرادی که هر سال اقدام به تغییر پلتفرم مورد استفاده خود می کنند متفاوت است. به بیان دیگر، احتمالاً تعداد افرادی که از اندروید به iOS کوچ می کنند نسبت به حالت عکس آن بیشتر باشد، اما در عوض تعداد کل کاربران سیستم عامل شرکت گوگل از رقیب اپلی خود بسیار بالاتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید