ترامپ درطمع پول آل سعود، روی نتانیاهو را زمین انداخت

کدخبر: ۲۰۴۰۱۶
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا با درخواست نخست وزیر این رژیم برای جلوگیری از تبدیل عربستان به قدرت هسته ای مخالفت کرده است.

ایرنا؛ روزنامه صهیونیستی'تایمز اف اسرائیل' نوشت: شبکه 10 تلویزیون 'اسرائیل' در گزارش ویژه ای که روز جمعه (18 اسفند) با استناد به اظهارات منابع مطلع پخش کرد، توضیح داد که بنیامین نتانیاهو در جریان دیدار با دونالد ترامپ در 5 مارس جاری (14 اسفند) در واشنگتن، از وی خواسته بود برای تجهیز عربستان به رآکتور هسته ای همکاری نکند، اما ترامپ با این درخواست مخالفت کرد.

این شبکه افزود: ترامپ نپذیرفت قرارداد با عربستان را در این زمینه متوقف کند وبه نتانیاهو گفت که اگر ما به عربستان رآکتور هسته ای نفروشیم ، روسیه و چین این کار را خواهند کرد.

عربستان در چند ماه اخیر از شروع طرح ساخت 17 نیروگاه هسته ای وخودکفایی در تامین انرژی هسته ای مورد نیاز خود خبر داده بود.

به گفته شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این دیدار نتانیاهو همچنین از ترامپ خواست اگر با خواسته وی برای عدم فروش رآکتور هسته ای به عربستان موافقت نمی کند، حداقل برای جلوگیری از غنی سازی اورانیوم توسط ریاض پیش شرط هایی را در قرارداد مطرح نماید ، اما ترامپ هیچ پاسخی به این درخواست نداد وفقط موافقت کرد مذاکره درباره این مووضع را ادامه دهد.

عربستان خواستار حق غنی سازی اورانیوم است و این امر را به عنوان شرط برای شرکت های آمریکایی که می خواهند با این کشور قرارداد ساخت نیروگاه هسته ای امضا کنند، قرار داده است.

بر اساس گزارش های رسانه ای این قراردادها برای عربستان ده ها میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت.

این تحولات همزمان با نزدیک شدن ملموس ریاض و تل آویو به یکدیگر با وجود نبود روابط رسمی، وائتلاف علیه ایران صورت می گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید