راهکار مقابله با بی میلی به درمان!

کدخبر: ۲۰۴۰۶۲
بله درست متوجه شدید برخی از بیماران در میان کودکان و بزرگسالان به کل بی میل به درمان هستند و با آنکه آگاهی کامل از مشکل جسمی و روحی خود دارند به انجام روش های درمانی رضایت نمی دهند.

نمناک؛ همان گونه که می دانید مبتلا شدن به بیماری های مختلف برای هر کسی خوشایند نمی باشد و دوست نداریم که به این دسته از مشکلات مبتلا شویم در این حین برخی هستند که علاقه ایی به دکتر رفتن ندارند و این مشکل هم در بزرگسالان و هم در کودکان وجود دارد که از مراجعت به پزشک اجتناب می کنند . زمانی که یکی از دوستان و یا اعضای خانواده ماناخوش احوال باشد ، قطعا ما نمی توانیم احساس خوبی داشته باشیم و در فکر ایجاد یک تلنگر در او هستیم تا بتوانیم او را معالجه نماییم تلنگری با روش های اصولی که در ادامه این بخش از نمناک خواهید خواند.

بی میلی به درمان مشکل شایعی میان کودکان و بزرگسالان است

3 راه موثر برای راضی کردن بیمار بی میل به درمان

برخی از بهانه هایی که ممکن است بیمار برای اجتناب از دکتر رفتن بیاورد عبارتند از :

1-همه چیز به خودی خود حل می شود!!

بسیاری از بیماران علاقه ایی به درمان سریع ندارند چراکه آنها نمی دانند که بیماری آنها چقدر جدی می باشد . ممکن است که این جمله مزاح مانند را شنیده باشید که اگر سرماخوردگی را درمان کنیم 7روز طول می کشد و اگر درمان نکنیم یک هفته طول می کشد تا بهبود یابد ولی این کاملا اشتباه است و در هر بیماری صدق نمی کند . اگر شما دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شوید و آنرا فورا درمان نکنید به مرور زما این بیماری در بدن شما گسترش خواهد یافت و می تواند عوارضی جبران ناپذیر در شما ایجاد سازند . بنابراین شما نیاز به یک استدلالی دارید تا فرد بیمار را متقاعد به درمان فوری بیماری اش نمایید .

برای مثال می توانید عوارض اجتناب او از مراجعه به پزشک را ذکر نمایید .

سرماخوردگی و آنفولانزا ناشی از ویروس ها هستند که پس از ورود به بدن ، شروع به فعالیت و یا اصطلاحا مبارزه با سیستم دفاعی بدن می نمایند و پس از مدت اندکی از ورود این ویروس ها به بدن علائم ناخوشایندی مانند سردرد ، تب ، آبریزش بینی و گلو درد ممکن است در شما ظاهر شوند . تنها دلیل ظاهر شدن این علائم ، تضیعف سیستم دفاعی بدن می باشد . اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا را سرموقع درمان نکنید ، می توانند به شدت در بدن شما گسترش یابند . گاهی اوقات هم ممکن است بطور سرخود از داروهای موجود درخانه استفاده کنند و جدا از عوارض آنها ، ممکن که حال آنها تا حدودی بهبود یابد ولی کاملا درمان نمی شوند و ویروس ها هنوز در بدن آنها وجود دارند .بنابراین می توان بطور کلی نتیجه گرفت که باید به پزشک جهت بهبودی کامل مراجعه نمود . با این چنین توضیحاتی می توانید فرد مقابلتان را متقاعد سازید تا تصمیم جدی برای درمان بیماری خود بگیرند .

 بی میل به درمان

بهترین رفتار با بیمار بی میل به درمان

2- "ناخوشایند و ناراحت کننده است"

داروها هم می توانند تلخ باشند و هم خوشمزه و برای بهبودی کامل ، ملزوم به استفاده از آنها هستیم و برای برخی از عفونت های حاد و شدید باید از تزریقات نیز استفاده نماییم . استفاده از داروها اعم از شربت ، قرص و... می توانند این ویروس ها را از بدن شما حذف کنند و برای استفاده از آنها مطابق دستور پزشک باید یک یا چند سری در روز استفاده نمایید و استفاده از این قرص ها برای مدتی کوتاه است .

همچنین داروها را سعی کنید سرموقع استفاده نمایید چرا که استفاده سرموقع و بجای داروها می توانند باعث بهبودی هر چه بیشتر شما شوند .

3-"تمام داروها تلخ و ناخوشایند هستند"

این موضوع در دوران بچگی و کودکی فرد ریشه دارد که فرد با دیدن آن احساس ترس درونش ایجاد می شود و این یک احساس ناخودآگاه است که در کمتر از یک ثانیه در فرد ظاهر می شود.

باپیشرفت تکنولوژی در تمام عرصه ها و همچنین در پزشکی ، دیگر داروهای تلخ آن چنان در بازار نیستند و کودکان شما با خیالی آسوده می توانند از این داروها استفاده کنند . برای تزریقات نیز شخص بیمار مجبور به تحمل درد ناشی از سرنگ می باشد .

با تجویز داروها و استفاده از آنها می توانید سیستم دفاعی بدن را تقویت نمایید که در نتیجه تقویت سیستم دفاعی ، تمام ویروس ها از بدن شما دفع خواهند شد و شما به حال اولیه خود دست خواهید یافت .

حرف آخر

با متقاعد ساختن فرد بیمار جهت مراجعه به دکتر می توانید هم به او کمک کنید و هم می توانید به خودتان و اطرافیانتان کمک کنید . چرا ه اغلب این بیماری ها واگیر دار هستند و می توانند به غیر از خودشان باعث بیماری اطرافیانشان نیز شوند .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید