چه کسی پشت حمله به سفارت ایران در لندن بود؟

کدخبر: ۲۰۴۱۰۲
حمله و ورود به بالکن سفارت ایران در لندن بیش از هر کس دیگری نام فرقه شیرازی و سید صادق حسینی شیرازی را به میان آورده است.
چه کسی پشت حمله به سفارت ایران در لندن بود؟

به گزارش اقتصادنیوز ، «فرقه شیرازی» از طرفداران سید‌صادق حسینی شیرازی است که سه روز پیش پایگاه خبری «شفقنا»، از دستگیری سید‌حسین شیرازی، فرزند او خبر داده بود. از همین رو با توجه به اینکه متعرضان به سفارت تصاویر سید‌صادق شیرازی و سید‌حسین شیرازی را در دست داشتند بسیاری این حمله را اعتراض به بازداشت او تفسیر می‌کنند.

به گزارش جماران ۴ نفری که جمعه شب به سفارت ایران در انگلیس حمله کرده‌اند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام‌المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند. همچنین براساس این گزارش، شبکه ماهواره‌ای فدک که جمعه شب پوشش پررنگی به این ماجرا داده است، خود ترویج‌دهنده دیدگاه‌های اختلافی بین تشیع و اهل سنت است و ارتباط خاصی با هیات خدام‌المهدی دارد.

ترویج اختلاف بین شیعه و سنی، همان هدفی است که ظاهرا فرقه شیرازی نیز دنبال می‌کند. همچنین گفته می‌شود که این افراد بیشتر در کربلا، امارات، بحرین و کویت و حتی در قم حضور دارند. همچنین صادق حسینی شیرازی و فرزند او حسین شیرازی بارها علیه جمهوری اسلامی سخنرانی کرده‌اند. به گزارش «ایسنا» سید‌صادق حسینی شیرازی در ۱۸ دی ۱۳۲۰ در کربلا متولد شده است. وی در ۱۰ سالگی، طبق سنت خانوادگی، ملبس به لباس روحانیت شد و در کربلا شروع به تحصیل حوزوی کرد.

از سوی دیگر پلیس لندن اگر چه دقایقی بعد از این حمله به سفارت ایران در محل حضور پیدا می کند ، اما تقریبا تا دو ساعت بعد فقط نظاره گر ماجرا بوده و برای بیرون راندن مهاجمان اقدام عملی انجام نمی دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید