شفر؛ خالق اعداد شگفت انگیز

کدخبر: ۲۰۴۲۱۸
روزنامه سازندگی:شبی که علیرضا منصوریان از هدایت استقلال استعفا داد و رفت، این تیم با 5 امتیاز از 7 بازی در پایین‌ترین رتبه جدول یعنی رده شانزدهم قرار داشت.
شفر؛ خالق اعداد شگفت انگیز

 استقلال با او تمام رکوردهای منفی تاریخ خودش را جابجا کرده بود و البته رکوردهای منفی لیگ هفدهم را هم از آن خود کرده بود و وینفرد شفر پیرمرد آلمانی، چنین تیمی را از مدیران استقلال تحویل گرفت. 

۱.۶۴میانگین گل زده استقلال با شفر

استقلال با منصوریان در 7 بازی فقط 2 گل زده بود و از این لحاظ بدترین تیم لیگ هفدهم بود. اما حالا با پیرمرد آلمانی، استقلال سومین خط حمله لیگ هفدهم و بهترین خط حمله نیم فصل دوم را در اختیار دارد. استقلال با شفر در 17 بازی 28 گل زده و میانگین 1.64 گل زده را در هر بازی به جا گذاشته است. این همه تغییر در حالی رخ داده که نسبت به تیم منصوریان، استقلال فقط یک بازیکن جدید به نام مامه تیام را جذب کرده که او هم تازه 3 هفته است که برای این تیم بازی می کند و سرمربی آلمانی فقط شکل و سیستم بازی استقلال را عوض کرده است.

۱.۹۴میانگین امتیاز از هر بازی

استقلال با وینفرد شفر در 17 بازی لیگ برتری 33 امتیاز به دست آورده است. این به معنای میانگین 1.94 امتیاز از هر بازی است. این میانگین برای قهرمانی در لیگ برتر کافی است. به عبارتی هرگز اتفاق نیفتاده که در لیگ 16 تیمی ایران، تیمی از هر بازی به طور میانگین 1.94 امتیاز کسب کند و قهرمان نشود! اگر شفر از ابتدای لیگ هفدهم در استقلال بود و به همین شکل نتیجه می گرفت امروز رقیب جدی پرسپولیس برای قهرمانی بود و هیچ بعید نبود که در هفته های پایانی، قهرمانی را از چنگ این تیم در بیاورد اما اتفاقات اول فصل به شکلی رخ داد که استقلال حالا باید برای نایب قهرمانی بجنگد.

از۰.۲۹ میانگین گل خورده از هر بازی

استقلال در پایان هفته هشتم یعنی قبل از آمدن شفر 8 گل خورده بود یعنی یک گل به ازای هر بازی! اما پیرمرد آلمانی وقتی آمد، قبل از هر چیز به همین خط دفاعی آشفته سر و سامان داد. تیم او در 17 بازی 5 گل خورد که البته 2 گل از این 5 گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در این مدت، نه تنها خط دفاع استقلال استحکامی فولادین به دست آورد، بلکه سید حسین حسینی هم موفق به ثبت یک رکورد باورنکردنی در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران شد. او توانست 872 دقیقه متوالی دروازه خود را بسته نگه دارد و رکورددار شود و البته نباید نقش وینفرد شفر و تدابیر او را در این رکوردشکنی نادیده گرفت.

۲.۵۵ میانگین امتیاز بازی خانگی

با وینفرد شفر، استقلال تبدیل به بهترین تیم بازی های داخل خانه لیگ هفدهم شده است. از زمان حضرو او روی نیمکت استقلال، این تیم 9 بازی خانگی برگزار کرده که 7 پیروزی و 2 تساوی به دست آورده است. آبی ها با شفر فقط در اولین حضور او روی نیمکت یعنی بازی با فولاد خوزستان و بازی مقابل سایپا که تحت تاثیر رکوردشکنی حسین حسینی بود به تساوی رسیدند و سایر بازی های خانگی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. پیروزی هایی که همه آنها به جز دربی برگشت، کاملا قاطعانه پرگل و با اختلاف 2، 3 و 4 گل به دست آمدند. در واقع تنها تیمی که با حداقل اختلاف به استقلال باخت پرسپولیس بود که در دربی برگشت 1-0 مغلوب شاگردان شفر شد.

۱۳ کلین شیت!‌

17 بازی و 13 کلین شیت! آبی ها با سرمربی آلمانی خود آمار فوق العاده ای در کلین شیت دارند. پرسپولیس، سایپا، ذوب آهن و فولاد خوزستان تنها تیم هایی هستند که توانسته اند دروازه تیم شفر را باز کنند و سایر تیم ها در مقابل تیم پیرمرد آلمانی به در بسته خورده اند. این در حالی است که استقلال در خط دفاع تغییرات زیادی داشته و بازیکنان مختلفی در این پست ها به میدان رفته اند اما خللی در کار دفاع تیمی شاگردان وینفرد شفر ایجاد نشده و آنها توانسته اند دروازه تیم خود را در برابر بیشتر حریفان بسته نگه دارند. استقلال در دوران منصوریان از 7 بازی فقط در 2 بازی خانگی مقابل استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز کلین شیت کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید