واکنش روحانی به استیضاح 3 وزیر کابینه اش

کدخبر: ۲۰۴۲۳۹
رئیس جمهور با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شش ماه قبل به همین وزرا رأی اعتماد داده اند، این مدت را زمان کمی برای تردید در اعتماد به آنها دانست.
واکنش روحانی به استیضاح 3 وزیر کابینه اش

حسن روحانی رییس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به استیضاح سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی، آن را حق نمایندگان و فرصتی برای تبیین خدمات دولت دانست و اظهار امیدواری کرد که استفاده از این حق قانونی با لحاظ روح و لب قانون که رعایت مصلحت کشور، مصالح عمومی و منافع ملی است، انجام شود.

روحانی ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی قاطع دولت از هر سه وزیر، وزرای استیضاح شده را به ارایه توضیحات دقیق و روشن از خدمات خود توصیه و مردم را در کنار نمایندگان، مخاطبان این سخنان ذکر کرد و آگاهی مردم از خدمات دولت و دستگاه های مورد استیضاح را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شش ماه قبل به همین وزرا رأی اعتماد داده اند، این مدت را زمان کمی برای تردید در اعتماد به آنها دانسته و اظهار امیدواری کرد که این استیضاح باز هم با رأی اعتماد نمایندگان به وزرای مورد نظر همراه باشد.

روحانی در ادامه، با اشاره به خدمات آقای آخوندی در حوزه های راه آهن، جاده، خدمات هوایی، توسعه بنادر، مسکن و شهرسازی در خلال دولت یازدهم و نیز در مدت کوتاه دولت دوازدهم، آنها را علی رغم همه محدودیت ها درخور اعتنا دانست و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا درخصوص این خدمات به نمایندگان و مردم شریف توضیح دهد.

رئیس جمهور همچنین از آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواست تا گزارشی درخصوص خدمات این وزارتخانه در افزایش تولید گندم، شکر، روغن، کلزا، بهبود تراز تجاری واردات و صادرات مواد غذایی، تأمین مواد غذایی، نیل به خودکفایی، صادرات محصولات کشاورزی، پرورش ماهی در دریا، توسعه کشت گلخانه ای و ترویج الگوهای نوین کشت برای نمایندگان و مردم ارایه نماید.

روحانی به آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توصیه کرد که درباره توسعه خدمات بیمه بویژه در اقشار ضعیف و محروم، بهبود وضعیت کارگران، ساماندهی صندوق های بازنشستگی، افزایش خدمات رفاهی بویژه در سطح دهک های درآمدی پایین، کودکان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار، معلولان و ارتقای تأمین اجتماعی و همینطور طرح های نوین اشتغال بویژه طرح اشتغال در مناطق روستایی که در ماه های نخست آن هستیم، با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم ایران سخن بگوید.

رییس جمهور در عین حال رأی قاطع به همه وزرای استیضاح شده را موجب استحکام نظام و تقویت امید به آینده در جامعه دانسته و بویژه در روزهای پایانی سال از نمایندگان مجلس خواست که با توجه به خدمات ارزنده، وزیران را در مسیر استمرار خدمات یاری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید