خشم مغربی ها به دلیل حضور ورزشکاران صهیونیست در مسابقات جودو در این کشور

کدخبر: ۲۰۴۲۷۴
تعدادی از سازمان ها، گروه ها و شخصیت های مغربی مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از اقدام مقام های مغربی در صدور مجوز برای شرکت ورزشکارانی از فلسطین اشغالی در مسابقات بین المللی جودو در مغرب ، هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «القدس العربی» نوشت، در مسابقات بین المللی جودو در شهر اغادیر مغرب، 6 ورزشکار زن از سرزمین های اشغالی فلسطین حضور داشتند که دو نفر از آن ها به مدال طلا دست یافتند که این باعث شد سرود صهیونیست ها برای نخستین بار در مغرب و در زمان اهدای مدال ها، در سالن برگزاری مسابقات پخش شود.

تارنمای «الخبر» الجزایر اعلام کرد خانم «امینه بلقاضی» جودوکار شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جودو که در شهر «اغادیر » مغرب برگزار شد، از دادن مسابقه با ورزشکار اعزام شده از سرزمین های اشغالی فلسطین خودداری کرد.او قهرمان قاره آفریقا در وزن منهای 63 کیلوگرم بود.

مقام های رسمی مغرب تاکید می کنند هیچ گونه روابطی با رژیم صهیونیستی ندارند اما فعالان سیاسی و اجتماعی مغربی می گویند، مشارکت ورزشکاران صهیونیست در مسابقات بین المللی در کشورهای اسلامی می تواند منجر به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید اجازه ورود هیچ صهیونیستی با هر نام و عنوانی به کشورهای اسلامی داده شود.

برخی از مغربی ها خواستار جرم تلقی شدن هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده اند.

فعالان مغربی از حزب «عدالت و توسعه » مغرب که پیوسته می گوید مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، شدیدا انتقاد کرده و گفته اند با توجه به اینکه مسئولان عالی رتبه شهر اغادیر از این حزب بوده اند، نباید اجازه مشارکت هیات های صهیونیستی را می دادند اما «صالح المالوکی » شهردار اغادیر گفت، از جزئیات هیات های شرکت کننده اطلاع نداشته و با شرکت صهیونیست ها در این مسابقات غافلگیر شده است .

شاخه جوانان حزب عدالت و توسعه مغرب هم بر افراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی در این مسابقات و نواخته شدن سرود آن را شدیدا محکوم کرد و از مقام های مغربی خواست فورا هیات های صهیونیست را اخراج و کسانی که مجوز ورود آن ها را صادر کرده اند، مجازات کند.

«ماجد عثمان» رئیس مرکز نظر سنجی مصری «بصیرة» 23 دی ماه گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی در اتحادیه روزنامه نگاران مصر گفت: نتایج یک نظر سنجی در مورد تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس نشان داد 98درصد الجزایری ها و مغربی ها با این تصمیم مخالف اند.

ماجد عثمان افزود، این نظرسنجی در 24 کشور عربی، اسلامی و غیر اسلامی انجام شده است و نتایج آن نشان می دهد 98 درصد الجزایری ها و مغربی ها مخالف این تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس هستند.

مسابقات بین المللی جودو در شهر اغادیر مغرب، از نهم تا یازدهم ماه مارس برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید