انفجار در نزدیکی خودروی رامی حمدالله به محض ورود به غزه

کدخبر: ۲۰۴۴۱۶
شبکه المیادین امروز سه شنبه از انفجار بمبی که خودروی نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان و نیز رئیس سازمان اطلاعات فلسطین را به محض ورود به غزه هدف قرار داده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از این شبکه، بمبی که خودروی رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی و نیز ماجد الفرج، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین را هدف قرار داده بود،‌ از فاصله دور منفجر شد و هفت زخمی برجای گذاشت. این انفجار به محض ورود خودروی او به غزه رخ داد.

رامی حمدالله به رغم انفجار برای افتتاح مرکز شیرین‌سازی آب به غزه وارد شد. این انفجار خسارت‌هایی را به خودروهای حاضر در محل وارد کرد.

این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین این انفجار را محکوم کرد و حماس را مسؤول آن دانست.

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: حمله به خودروی دولت توافق ملی تجاوز به وحدت ملت فلسطین است.

رامی حمدالله درباره انفجار امروز تاکید کرد: انفجار چند خودرو نزدیک گذرگاه بیت حانون در شمال غزه تنها اراده ما برای تلاش خالصانه جهت پایان دادن به اختلاف را بیشتر می‌کند.

وی در جریان افتتاح مرکز شیرین سازی آب در شمال غزه گفت: ما به رغم این انفجارها هر موقع که بخواهیم به غزه بازمی‌گردیم.

نخست وزیر دولت وفاق ملی ادامه داد: توطئه‌ای بزرگ ما را هدف قرار داده و ما اجازه آن را نمی‌دهیم.

در این راستا حماس امروز جنایت هدف قرار دادن خودروی رامی حمدالله را بخشی از تلاش‌ها برای نابودی امنیت غزه و ضربه زدن به وحدت و آشتی ملی فلسطین اعلام کرد و افزود: همان دست‌هایی که در ترور مازن فقها و سرتیپ توفیق ابو نعیم دست داشتند در این حادثه نیز مقصرند.

حماس اتهامات تشکیلات خودگردان فلسطین علیه این گروه را محکوم کرد و از وزارت داخلی و بخش‌های امنیتی خواست فورا تحقیقات در این باره را آغاز کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید