رفتار ضد و نقیض شرکت اپل با ایرانی ها

کدخبر: ۲۰۴۶۳۸
شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دیروز دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را برای چند ساعت مسدود و مجددا برقرار کرد.
رفتار ضد و نقیض شرکت اپل با ایرانی ها

ظاهرا شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را مسدود کرده است. این اقدام که ظاهرا به طور کاملا داوطلبانه صورت نگرفته، پس از آن رخ می دهد که حدود 2 سال پبش برخی از محدودیت های دولت آمریکا در زمینه نرم افزارهای ایرانی برداشته شده بود.

در حالی که منابع غربی از مسدودشدن دائمی اپ استور در ایران خبر داده‌اند، برخی کاربران ایرانی دیروز اعلام کردند قادر به باز کردن اپ استور هستند. اپل نیز هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص نکرده است.

شرکت اپل حضور رسمی در ایران ندارد و مانند دیگر شرکت های آمریکایی مدت هاست که از همکاری تجاری با ایران منع شده است. پیشتر در ژانویه 2017 شرکت اپل به بهانه پیروی از مقررات تحریمی دولت آمریکا مانع از عرضه نرم افزارهای توسعه دهندگان ایرانی در اپ استور شده بود. این محدودیت ها در ماه اوت 2017 نیز ادامه یافت و اپل اعلام کرد که نمی تواند میزبانی، توزیع یا همکاری تجاری با نرم افزارها یا توسعه دهندگان مرتبط با ایران را بر عهده بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید