مخالفان دولت ونزوئلا خواستار برگزاری انتخابات آزاد و شفاف شدند

کدخبر: ۲۰۴۷۷۷
ائتلافی از گروههای مخالف دولت ونزوئلا روز گذشته (شنبه) تجمع هایی را در سراسر این کشور در اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری20 مه (30 اردیبهشت) برگزار کرده و خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف در آینده شدند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: 'دلسا سواورسانو' یک قانونگذار ونزوئلایی در یکی از این تجمع ها گفت این گردهمایی ها نشانه ای از مقاومت ما در برابر حکومتی است که می خواهد حقوق ما را انکار کند. ما باید حق رای دادن آزادانه را نجات دهیم.

این اعتراض ها از سوی 'جبهه بزرگ برای یک ونزوئلا آزاد' سازماندهی شده بود.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پیشتر قرار بود در ماه دسامبر (آذر) برگزار شود اما با دستور مجلس موسسان به سال جاری میلادی موکول شد.

مخالفان دولت ونزوئلا می گویند نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشورهمچنان تلاش می کند با تمام قدرتی که در اختیار دارد، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود که بدین ترتیب وی تا سال 2025 در این سمت به فعالیتش ادامه خواهد داد.

مخالفان اعلام کرده اند دولت شرایط حضور تمامی مخالفان را در انتخابات فراهم نکرده است و فقط گروههای مخالف کوچک که قدرتی ندارند، مجاز به حضور در انتخابات شده اند.

این گروههای مخالف در مطلبی مشترک در توییتر عنوان کردند: ونزوئلا به تقلب در انتخابات 20مه «نه» می گویند و به انتخاباتی آزاد و سالم «آری» می گویند.

مخالفان همچنین از شهروندان ونزوئلا دعوت کردند تا در اعتراض ها در چندین شهر مهم این کشور شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، این اعتراض مخالفان دولت کاراکاس در حالی برگزار شد که این کشور چند ماه است با بدترین چالش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به دلیل کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید روبرو بوده. مخالفان، دولت مادورو را به سوءمدیریت در اداره این کشور متهم کرده اما وی معتقد است کشورش درگیر توطئه ای اقتصادی با هدایت آمریکا شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید