درخواست سناتور دموکرات از کنگره آمریکا برای جلوگیری از اخراج رابرت مولر

کدخبر: ۲۰۴۷۸۰
در پی اخراج معاون رئیس اف‌بی‌آی، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا از اعضای کنگره خواست از مسئول تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا حمایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال انتشار گزارشی درباره اینکه وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار اخراج «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است، «مارک وارنر»، سناتور ایالت ویرجینیا در سنای آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که همه اعضای کنگره باید از رابرت مولر محافظت کنند.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «همه اعضای کنگره آمریکا --چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات-- باید به حمایت از «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات آمریکا بپردازند. همین الان.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که «جان دود»، وکیل شخصی دونالد ترامپ در گفتگو با پایگاه اینترنتی «دیلی بیست» از «راد روزنستاین»، قائم مقام دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا – که مسئولیت نظارت بر پرونده رابرت مولر را بر عهده دارد—درخواست کرده است که این تحقیقات را مختومه اعلام کند.

مارک وارنر این پیام را دو روز پس از اخراج «اندرو مک کیب»، معاون رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) منتشر کرد. مک کیب قرار بود روز یکشنبه بازنشسته شود، اما دقیقا دو روز پیش از بازنشستگی‌اش، از سوی «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا از سمت خود برکنار شد و هم اکنون مزایای بازنشستگی او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اندور مک کیب حتی پیش از اخراج هم تا چندین ماه به دلیل نقشی که در تحقیقات اف بی آی درباره پرونده هیلاری کلینتون داشت، مورد انتقاد قرار گرفته بود. دونالد ترامپ همچنین وی را به جانبداری سیاسی در تحقیقات مربوط به پرونده روسیه متهم کرده بود. ترامپ همچنین از همسر مک کیب به دلیل دریافت کمک های مالی از هیلاری کلینتون در سال 2015 انتقاد کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید