کارشناس ایتالیایی ایران را یک نیروی ثبات درمبارزه با تروریسم دانست

کدخبر: ۲۰۵۳۴۶
رئیس انجمن ' روسیه - امیلیارومانیا' و کارشناس ایتالیایی، جمهوری اسلامی ایران را یک نیروی ثبات دهنده قوی در مبارزه با تروریسم دانست.

ایرنا؛ 'استفانو بونیلائوری' در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در رم با تاکید بر نقش مقاومت و نیروهای نظامی ایران در جلوگیری از گسترش تروریسم در جهان گفت: تهران همواره به چشم آنهایی که با بی طرفی به واقعیت اوضاع سیاسی خاورمیانه می نگرند، یک نیروی ثبات قوی در مبارزه با تروریسم بوده است. 
وی افزود:درسال های اخیر زمانی که گروه های افراطی با الهامات سلفی و وهابی نفوذ خود را گسترش داده و به سلطه گری در مناطقی پرداختند که از کنترل دولت های مشروع خارج شد، ایران خود را بسیج کرد و دراحترام به مشروعیت بین المللی، با این شبه نظامیان مبارزه و آنها را شکست داد. 
وی گفت: ایران برای این کار روابط خود را با متحدان تاریخی اش از جمله حزب الله، سوریه، عراق و روسیه تقویت کرد و الگوی همکاری میان کشورهای 'اور آسیا' را به اجرا گذاشت که به عقیده من برای آینده صلح، توسعه و رفاه اساسی است. 
بونیلائوری افزود: برای من به عنوان یک ایتالیایی و یک شهروند اروپایی، مشاهده غرب که یدک کش منافع امریکا و اسرائیل است، به ادامه روابط مطلوب با کشورهای پادشاه نشین نفتی، مانند عربستان سعودی ، که نخستین حامیان و کمک کنندگان مالی افراط گرایان در سطح جهانی و در اروپا هستند، بسیار مایوس کننده است. 
وی گفت: در حقیقت بسیاری از تروریست های داعش ، النصره و سایر گروه های تروریستی از حومه شهرهای اروپایی، لندن، پاریس وبروکسل ظاهر شدند ، جاییکه به پیام های تحریف شده واعظان افراط گرا گوش می کردند. 
این کارشناس ایتالیایی سپس با تاکید برلزوم منع گسترش تسلیحات هسته ای درجهان افزود: متاسفانه قدرت های استعماری وتهاجمی مانند امریکا هرگز چنین ممنوعیت و چشم اندازی را نمی پذیرند چرا که نفوذ امپریالیستی آنها را محدود می کند. به این ترتیب می توان آن دسته از کشورها مانند کره شمالی را که برای دفاع از خود، بازدارنده اتمی را انتخاب می کنند درک کرد. 
وی گفت : جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک تصمیم اخلاقی، سلاح های هسته ای را غیر انسانی تلقی کرده و هرگز از پیمان عدم اشاعه عقب نشینی نکرد و حتی آن را تمدید کرده است.همچنین برجام را با گروه کشورهای پنج به علاوه یک امضا کرد، با اینکه برخی ها بویژه آمریکایی ها می خواهند از آن برای مداخله در تصمیمات و در جهت تضعیف توان دفاعی ایران، با پافشاری بر مشمول کردن برنامه موشکی ، استفاده کنند. 
وی در پایان گفت: با توجه به شکست این تلاش ها، اکنون امریکایی ها ظاهرا قصد تخریب برجام و یا خروج یکجانبه از آن را دارند . فکر می کنم که ایران باید سکان را محکم نگه دارد و به جهان و به ویژه کشورهای اورآسیا نشان دهد که واشنگتن مسئول شکست احتمالی برجام است . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید