قزاقستان «یوتیوب»، «فیس بوک» و «تویتر» را فیلتر می‌کند

کدخبر: ۲۰۵۵۵۳
وزارت اطلاعات و ارتباطات قزاقستان تهدید کرد: در صورت عدم محدودیت دسترسی کاربران قزاق به سایت های مخالفین این کشور شبکه‌های اجتماعی «یوتیوب»، «فیس بوک» و «تویتر» را فیلتر خواهد کرد.

وزارت اطلاعات و ارتباطات قزاقستان تهدید کرد در صورت عدم محدودیت دسترسی کاربران قزاقی به موارد تبلیغاتی حزب ممنوعه و مخالف دولت این کشور شبکه های اجتماعی یوتیوب، فیس بوک و تویتر مسدود خواهند شد.

«لذت سویندیک اف» معاون کمیته اطلاعات و ارتباطات قزاقستان در این خصوص گفت: در صورتی که این شبکه‌های اجتماعی دسترسی کاربران قزاق به تبلیغات «جنبش انتخاب دموکراتیک» که در این کشور سازمانی افراطی شناخته شده را محدود نکنند، فعالیت آنها در داخل قزاقستان مسدود می‌شود.

سویندیک اف ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی روسیه از جمله «وکانتکته» و «آدناکلاسنیکی» دسترسی کاربران قزاق به برخی صفحات را محدود کرده اند.

وی گفت: همچنین بخشی از تبلیغات این حزب مخالف دولت قزاقستان از صفحه اینترنتی «اینستاگرم» و پیام رسان «تلگرام» حذف شده است.

در تاریخ 13 مارس دادگاه منطقه «اسبس» شهر آستانه قزاقستان «جنبش انتخاب دموکراتیک» قزاقستان متعلق به «مختار آبلیازف» تاجر فراری و مخالف سرسخت دولت فعلی این کشور را به دلیل دعوت مردم به تغییر نظام، سازمانی افراطی اعلام کرد.

مختار آبلیازف که در خارج از قزاقستان به سر می‌برد از شبکه‌های اجتماعی برای انتقاد از «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان استفاده می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید