استقلال و سایپا در اندیشه کسب سهمیه/ پرسپولیس به دنبال تک امتیاز قهرمانی

کدخبر: ۲۰۵۷۰۷
تیم‌های تهرانی در شرایطی امروز به مصاف هم می‌روند که دو تیم برای کسب سهمیه می‌جنگند و یک تیم به دنبال تک امتیاز قهرمانی خود است.
استقلال و سایپا در اندیشه کسب سهمیه/ پرسپولیس به دنبال تک امتیاز قهرمانی

در آغاز هفته بیست‌وششم لیگ برتر و اولین بازی‌های لیگ در سال نو امروز (چهارشنبه) سه دیدار در تهران و تبریز برگزار می‌شود که در حساس‌ترین این بازی‌‌ها تیم‌های تهرانی به مصاف هم خواهند رفت. استقلال برخلاف میلی باطنی سرمربی آلمانی‌اش که انتظار تعطیلی این هفته بازی‌های لیگ را داشت در ورزشگاه تختی به مصاف نفت تهران خواهد رفت و پرسپولیس هم برای تثبیت چهارمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان سایپاست. گسترش فولاد هم در آبادان میزبان صنعت نفت است.

نفت تهران - استقلال 

شفر یک روز قبل از این بازی 5 ملی‌پوش خود را تحویل گرفت و جدا از این بازی باید به دیدار حساس تیمش با الریان قطر که روز دوشنبه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود هم فکر کند. به خاطر همین مسئله بود که سرمربی آلمانی انتظار داشت بازی تیمش با نفت به تعویق بیفتد تا او بتواند تمام تمرکز و انرژی تیمش را معطوف به دیدار فوق‌العاده حساس با الریان کند، اگرچه خواسته او عملی نشد و از این‌رو شفر شاید تصمیم بگیرد امروز ملی‌پوشانش را در ترکیب اصلی با نفت قرار ندهد. در این بین مصدومیت تیام هم یکی از دغدغه‌های مهم شفر است.

استقلال برای اینکه شانس دومی خود در لیگ را از دست ندهد محکوم به شکست تیم نفت است در حالیکه شاگردان هومن افضلی نیز برای بقا در لیگ به 3 امتیاز این مسابقه نیاز شدیدی دارند. افاضلی در دوران حضورش در نفت تهران فقط یک شکست در کارنامه‌اش داشته و این قول را داده که تا پایان فصل شکست دیگری در رزومه‌اش ثبت نشود. با توجه به حساسیت این بازی انتظار می‌رود هیچیک از تیم‌ها به مساوی هم راضی نباشند، چرا که تک امتیاز به درد هیچ کدام نمی‌خورد از این‌رو پیش‌بینی یک بازی زیبا را از دو تیم همشهری داریم.

گسترش فولاد - صنعت نفت آبادان

فیروز کریمی و فراز کمالوند در شرایطی تیم‌‌های‌شان را به مصاف هم می‌فرستند که هر دو مقابل تیم پیشین خود قرار می‌گیرند. با توجه به این قضیه هر دو مربی شناخت خوبی از اکثر نفرات تیم مقابل دارند. گسترش در بازی رفت موفق شد نفتی‌ها را در آبادان غافلگیر کرده و 3 امتیاز شیرین از آن مسابقه بگیرد و حالا زمانش رسیده تا شاگردان کمالوند انتقام آن شکست را بگیرند، اگرچه 3 امتیاز این بازی تاثیر چندانی در آینده دو تیم در جدول مسابقات ندارد و هر دو مربی فقط می‌توانند به کسب جایگاه بهتر در میانه‌های جدول لیگ فکر کنند.

تقابل استاد و شاگرد از دیگر جذابیت‌های این مسابقه است.

پرسپولیس - سایپا

صدرنشین لیگ برای تکرار قهرمانی‌اش فقط به تک امتیاز نیاز دارد. این در شرایطی است که برانکو نیز مانند شفر مجبور است بیشتر تمرکزش را روی بازی حساسی که روز دوشنبه در ازبکستان مقابل نسف‌قارشی دارد، قرار دهد. مرد کروات تصمیم گرفته به 3 ملی‌پوش تیمش در بازی امروز استراحت کامل دهد چرا که آنها در بهترین حالت فقط می‌توانستند در یک جلسه تمرین قبل از بازی تیم‌شان شرکت کنند. پرسپولیس در بازی رفت برد بی‌دردسری را مقابل سایپا در ورزشگاه تختی داشت اما حالا شرایط با آن زمان فرق زیادی کرده است. قهرمان لیگ تقریبا مشخص شده و سایپا همه کسب سهمیه آسیا را هدف اصلی خود قرار داده است.

شاگردان علی دایی نسبت به دیدار رفت به مراتب تیم منسجم‌تر و با کیفیت‌تری هستند و قطعا حریف راحتی برای پرسپولیس نخواهند بود. خود دایی نیز انگیزه شخصی زیادی دارد تا  سومین مربی بعد از مجید جلالی و وینفرد شفر باشد که موفق به شکست تیم برانکو می‌شود. تقابل دو تیم همیشه جذاب و پر گل از آب درآمده و انتظار می‌رود این بار هم شاهد یک بازی تهاجمی و تماشاگر پسند از سوی آنها باشیم.

برنامه بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ به ترتیب زیر است:

پنجشنبه - 9 فروردین 97

نفت تهران - استقلال تهران، ساعت 15، ورزشگاه تختی تهران

داور: سیدمهدی سیدعلی

گسترش فولاد تبریز - صنعت نفت آبادان، ساعت 15، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

پرسپولیس - سایپای تهران، ساعت 18:45، ورزشگاه آزادی تهران

داور: اشکان خورشیدی

جمعه - 10 فروردین 97

سپیدرود رشت - پارس جنوبی جم، ساعت 17، ورزشگاه سردار جنگل رشت

داور: پیام حیدری

سیاه‌جامگان مشهد - استقلال خوزستان، ساعت 17، ورزشگاه ثامن مشهد

داور: موعود بنیادی‌فر

ذوب‌آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: بیژن حیدری

شنبه - 11 فروردین 97

پیکان تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 17:30، ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور:‌ سعید رحیمی‌مقدم

فولاد خوزستان - پدیده خراسان، ساعت 19،‌ ورزشگاه غدیر اهواز

داور: محمدرضا اکبریان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید