راهکار حسین شریعتمداری برای به التماس افتادن ترامپ

کدخبر: ۲۰۶۰۱۳
اقتصاد نیوز: حسین شریعتمداری، مدیرمسول کیهان در سرمقاله خود با عنوان«تبدیل عربده‌ ترامپ به التماس با خروج ما از برجام» راهکارهایی را برای به استیصال رساد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده ارائه داد.

 در بخشی از این نوشته ادعا شده است:«... شاید در نگاه اول‌، این برداشت تعجب‌آور تلقی شود که «برجام» یکی از اصلی‌ترین موانع گشایش اقتصادی است ولی شواهد فراوانی را می‌توان آدرس داد که نشان می‌دهند موضوع برجام بر خلاف ظاهر آن‌، هسته‌ای نیست بلکه این معاهده با هدف فلج اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تهیه و به مردم و نظام تحمیل شده است و مادام که برجام به عنوان یک اهرم- بخوانید جنگ‌افزار اقتصادی- در اختیار حریف است‌، گشایش اقتصادی با دشواری‌های فراوان روبرو خواهد بود. از این روی برای عبور از مشکلات اقتصادی و تحقق شعاری که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی بر تابلوی سال ١٣٩٧ نوشته‌اند‌، باید این جنگ‌افزار خطر‌ساز را از دست دشمن خارج کرد. و اکنون که آمریکا بر عهد خود باقی نمانده و بارها این معاهده را نقض کرده است‌، مناسب‌ترین زمان و بهترین فرصت برای خروج از برجام و پایان دادن به فاجعه خسارت‌آفرینی است که از این رهگذر به ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم تحمیل شده است. »

به گزارش اقتصادنیوزشریعتمداری در ادامه تصریح کرد:«تهدید پی در پی ترامپ به خروج از برجام لاف گزافی است که برای کسب امتیازات بیشتر مطرح می‌کند وگرنه این دیوانه‌نما به خوبی می‌داند در مقابل امتیازات نقد فراوانی که گرفته‌اند، نه فقط هیچ امتیازی نداده‌اند بلکه به جای لغو تحریم‌ها که هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای بود و انجام نداده‌اند، ده‌ها تحریم جدید نیز به تحریم‌های قبلی افزوده‌اند! و مزید بر آن، هر از چند گاه نیز ماجرای تازه‌ای پیش می‌کشند و امتیاز جدیدی مطالبه می‌کنند...وقتی برجام برای ما یک فاجعه و برای آمریکا یک سند طلایی است‌، کدام عقل سلیمی باور می‌کند که ترامپ قصد خروج از برجام را داشته باشد؟! از این روی و با توجه به شواهد مستند و غیر قابل تردیدی که به آن ‌اشاره شد و امروزه مورد اعتراف بسیاری از دولتمردان نیز هست‌، به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که خروج از برجام برای آمریکا یک فاجعه و برای ما یک فرصت طلایی خواهد بود و یکی از موانع اصلی پیش‌روی تحقق شعار سال و پیوست‌های آن را از میان برمی دارد. خروج ما از برجام عربده‌های ترامپ را به التماس تبدیل می‌کند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید