اردوغان در دیدار با رییس جمهور روسیه: آینده سوریه برای ما مهم است

کدخبر: ۲۰۶۱۸۱
اردوغان: "آینده سوریه برای ما اهمیت دارد و نمی‌توان اجازه داد این کشور در دست نیروهای سوریه دموکراتیک و داعش رها شود."
اردوغان در دیدار با رییس جمهور روسیه: آینده سوریه برای ما مهم است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود اظهار داشت: در دیدار با پوتین اطلاعاتی از روند عملیات عفرین ارائه کردیم و تاکید کردیم که مساله حفظ تمامیت ارضی سوریه برای ما بسیار مهم است.

اردوغان گفت: آینده سوریه برای ما اهمیت داشته و نمی‌توان اجازه داد این کشور در دست نیروهای سوریه دموکراتیک و داعش رها شود.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: ترکیه و روسیه درباره بسیاری از مشکلات در کشور سوریه با یکدیگر اتفاق نظر داشته و رویکردهای مشترکی دارند.

وی با تاکید بر اینکه روند مبارزه با تروریسم به صورت مشترک ادامه خواهد داشت، گفت: ما درباره شرایط فعلی سوریه از جمله برخی مسائل منطقه‌ای با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردیم.

اردوغان ابراز امیدواری کرد که دو کشور در کنار یکدیگر به تلاش برای برقراری ثبات در سوریه ادامه دهند و همکاری‌های آنها در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه یابد.

وی در ادامه گفت: ما همان رویکردهای روسیه را درباره بسیاری از مشکلات موجود در سوریه داریم و تلاش‌های گسترده ما برای برقراری صلح، آرامش و ثبات در منطقه ادامه خواهند یافت و امیدوارم که این دیدارهای ما برای کل منطقه مفید باشد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت: ما مناطق کاهش تنش در سوریه ایجاد کردیم و پیشرفت‌هایی در این کشور داشتیم و ایده‌های خود را درباره حل سیاسی بحران سوریه با طرف ایرانی نیز به اشتراک خواهیم گذاشت.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: روابط ما به روسیه موفقیت آمیز و مستحکم بوده و ما تمامی چالش‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم.

پوتین نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر اینکه در این دیدار مسائل نظامی و ارائه سامانه موشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و این گفت‌وگوها مثبت و سازنده بودند، اظهار داشت: ما با ترکیه اهدافی را برای حرکت رو به جلو و فراهم کردن مقدمات امضای توافقنامه‌های جدیدی تعیین کردیم.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: مسکو و آنکارا در حال برداشت نتیجه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه خود هستند و عوامل تحریک آمیز در مسائل بین‌المللی هیچ جایی در روابط ما با ترکیه ندارند.

کرملین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پوتین با همتای ترکیه‌ای خود و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دیداری سه جانبه خواهند داشت و در این دیدار روند اجرای توافقنامه‌های به دست آمده در نشست‌ اول آنها در شهر سوچی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید