رسانه های صهیونیستی از اظهارات بن سلمان استقبال کردند

کدخبر: ۲۰۶۲۲۲
رسانه های رژیم صهیونیستی از اظهارات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل استقبال کردند و آن را گامی رو به جلو در روابط ریاض-تل آویو دانستند؛ اما فلسطینیان خشمگین آن را پایمال کردن حق تاریخی شان در سرزمین خود می دانند.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه ولیعهد سعودی در گفت و گو با مجله آمریکایی «آتلانتیک» با اشاره به حق یهودیان در داشتن سرزمین اجدادی شان، موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت، روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی این رژیم با اشتیاق فراوانی این اظهارات بن سلمان را به طور گسترده بازتاب دادند.

اظهارات بن سلمان تنها پس از 4 روز از شهادت 18 فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر در راهپیمایی بزرگ بازگشت به دست نظامیان مطرح شد.

رسانه های صهیونیستی که نتوانستند شادی خود را از این اظهارات پنهان کنند، از این سخنان با عنوان «شجاعت بن سلمان» یاد کردند که بر روی «منافع مشترک» دو طرف تاکید دارد.

در همین راستا، روزنامه «هاآرتص» با اشاره به اینکه اظهارات ولیعهد سعودی نخستین اعتراف رسمی عربی در این سطح بود، اضافه کرد: چنین سخنان صریحی نشانه همکاری نزدیک اسرائیل با عربستان است.

«اسرائیل هیوم» روزنامه نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آنچه شاهزاده سعودی گفت را اظهاراتی شگفتی آور توصیف کرد.

کانال 10 تلویزیون این رژیم نیز اظهارات بن سلمان را «سخنانی استثنایی» دانست که نشان می دهد آنچه بر زبان او جاری شد، به نوعی حاصل جلسه اش با «مئیر بن شابات» رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل است.

«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی «معاریو» بدون اشاره به جزئیات این دیدار و محل آن فاش کرده بود که ولیعهد عربستان با رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل دیدار کرده است.

رسانه های صهیونیستی پیشتر از سفر ولیعهد عربستان به فلسطین اشغالی و دیدارش با مقام های این رژیم گزارش داده بودند، اما ریاض این گزارش ها را تکذیب می کرد.

اما «اوریل بئیری» نویسنده مشهور صهیونیست نیز پیرامون اظهارات بن سلمان نوشت: آنچه پادشاه آینده عربستان سعودی گفت، به مثابه یک نشانه صریح دیگر از توسعه و پیشرفت روابط میان ریاض و تل آویو است.

از سوی دیگر، اظهارات ولیعهد سعودی، خشم و نفرت فلسطینیان را در پی داشته است و آنها این اظهارات را پایمال کردن خون شهدای چند روز پیش غزه دانستند که هنوز خشک نشده است.

«راسم عبیدات» فعال فلسطینی و عضو هیئت موسوم به «عمل ملی و داخلی» در قدس اشغالی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رام الله، تصریح کرد: خطر آنچه بن سلمان در مصاحبه با مجله آمریکایی اظهار داشته، تنها به عادی سازی با دشمن صهیونیستی مختصر نمی شود، بلکه پایمال کردن حقوق تاریخی فلسطینیان در مالکیت سرزمین شان به شمار می آید.

وی افزود: ولیعهد سعودی به مظلومیت ملت ما بی توجه است و با تساوی قائل شدن میان ملت اصلی فلسطین و شهرک نشینان مهاجر که از نقاط مختلف جهان به اینجا آورده شده اند، به سابقه حضور فلسطینیان در این سرزمین مقدس جسارت کرده است.

عبیدات اضافه کرد: ما در برابر یک یورش به آگاهی و فهم ملت های عربی و تلاش برای نهادینه کردن برخی مفاهیم انحرافی هستیم تا ملت های آزاد را درباره مبارزه شان بی اعتماد کنند.

این فعال فلسطینی تاکید کرد: این سخنان خطرناک به تضعیف هویت ملی فلسطینیان لطمه می زند، اما ما با ایمان به ملت استوارمان که همواره برای احقاق حقوق خود ایستاده است، هرگز نخواهیم گذاشت تا آنان به مقصودشان برسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید