جزئیاتی از نشست مهم شورای امنیت درباره سوریه / آمریکا، انگلیس و فرانسه هنر فریب دادن را بلدند/هشدارهای نیکی هیلی

کدخبر: ۲۰۶۲۹۷
معاون رئیس هیأت دائم سوریه در سازمان ملل گفت: ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به خوبی هنر فریب دادن و گمراه کردن را می‌دانند تا اهداف خود را جهت سلطه بر جهان اجرا کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  شورای امنیت امروز جلسه‌ای را برای بررسی حملات شیمیایی در سوریه برگزار کرد.

نماینده روسیه در این جلسه گفت: واشنگتن با ادعایی مبنی بر اینکه دمشق دست به حمله شیمیایی زده است، به الشعیرات حمله کرد، در حالی که هدف واشنگتن کنار زدن نظام سوریه بود.

در همین حال، نماینده چین در سازمان ملل در این جلسه تصریح کرد: ما تلاش‌های روسیه جهت تحکیم مکانیزم تحقیقات پیرامون استفاده از سلاح‌های شیمیایی را می‌ستاییم.

نماینده روسیه در شورای امنیت گفت که مسکو پیشنهاد تشکیل مکانیزم تحقیقاتی را در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه داده است که اعضای این مکانیزم از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد انتخاب می‌شوند.

وی گفت، باید اعضای بی‌طرفی برای این مکانیزم با موافقت شورای امنیت انتخاب شوند.

نماینده روسیه تصریح کرد، برخی از کشورها همچنان مدعی هستند که دمشق از سلاح های شیمیایی استفاده می‌کند؛ در حالی که سخیف بودن این اتهام‌ها آشکار شده و هیچ شواهد و برهانی در تایید این ادعاها وجود ندارد.

از سوی دیگر، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت، ایالات متحده بر این باور است که حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه رویکردی خطرناک در استفاده مداوم از سلاح‌های شیمیایی می‌انجامد.

وی گفت، خطری مبنی بر بازگشت به وضعیت دوران جنگ جهانی اول وجود دارد.

نیکی هیلی تاکید کرد، هیچ کس نمی‌تواند در جهانی که در آن از سلاح های شیمیایی استفاده می‌شود، زندگی کند.

از سوی دیگر، منذر منذر، معاون رئیس هیأت دائم سوریه در سازمان ملل گفت: سوریه به تعهدات خود بر اساس توافق منع سلاح‌های شیمیایی و همچنین به تعهدات خود به موجب قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت عمل کرده است.

منذر گفت، ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به خوبی هنر فریب دادن و گمراه کردن را می‌دانند تا اهداف خود را جهت سلطه بر جهان و بازگشت به دوره‌های استعمار و قیمومت و همچنین به منظور سنگ‌اندازی در مسیر پیشروی‌های ارتش سوریه در رویارویی با تروریست‌ها اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد، اظهارات برخی از کشورها نشانگر این است که آنها تروریست‌ها را به استفاده از مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان و تلاش برای ایجاد شواهد جعلی و پیدا کردن شاهدان دروغین سوق می‌دهند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید