ماجرای یک مسمومیت مشکوک در سپیدان

کدخبر: ۲۰۶۵۴۴
پس از آنکه شب گذشته مسمومیت بیش از 200 نفر در سپیدان اعلام شد، امروز نیز این ماجرا ادامه پیدا کرد و تعداد مراجعین به بیمارستان به بیش از 450 نفر رسید، در حالیکه علت اصلی این مسمومیت نیز هنوز به شکل دقیق در دسترس نیست.

به گزارش اقتصادنیوز عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به مراجعه 452 نفر به بیمارستان در شهرستان سپیدان اظهار داشت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون بیش از 452 نفر به بیمارستان مراجعه کردندکه بیشترین آنان اطفال و نوجوانان بودند که تمامی آنان به صرت سرپایی مداوا شدند. 

وی با بیان اینکه جواب کشت آزمایشات 48 ساعت زمان می‌برد، گفت: به صورت قطعی نمی‌توان علت را مطرح کرد اما از روز گذشته تاکنون 10 اکیپ 3 نفره از گروه‌های بهداشت محیط و درمانی به منطقه سپیدان اعزام شده  و تمام پرسنل بهداشت محیط منطقه به صورت خانه به خانه در حال آموزش به خانواده‌ها هستند.

همتی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آماده خدمت‌رسانی هستند، گفت: در ساعات اول هر ساعت 20 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که رفته رفته به 5 نفر در ساعت رسیده که نشان‌دهنده این است که مشکل تحت کنترل قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تنها مرجع دقیق برای  اطلاع‌رسانی این موضوع علوم پزشکی است و شهروندان اخبار و اطلاعات را فقط از این مجموعه دنبال کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید