جیمز ماتیس: در حال رایزنی با شرکایمان درباره حمایت از آنها در سوریه بعد از خروج هستیم

کدخبر: ۲۰۶۶۷۴
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن مسائل مرتبط با هم‌پیمانانش در سوریه را پس از عقب‌نشینی‌اش از این کشور بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نظامیان آمریکایی با شرکای کرد و دیگر شرکایش در سوریه درخصوص حل و فصل مسائل مربوط به حمایت واشنگتن از آن‌ها پس از عقب نشینی‌اش از این کشور به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

در همین راستا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که قرار است نیروهایش را در نزدیک‌ترین زمان ممکن از سوریه خارج کند.

کاخ سفید نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموریت نظامی آن‌ها در خصوص نابودی داعش در سوریه رو به اتمام است اما به هیچ جدول زمانی‌ای برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره‌ای نشده است.

این در حالی است که ماموریت آمریکا در گرو نابودی کامل گروه تروریستی داعش در سوریه است و مسؤولیت‌هایی که نیروهای آمریکا بر عهده دارند در حال حاضر به نیروهای داخلی محول می‌شوند و واشنگتن برای تضمین اینکه گروه تروریستی مجددا به این کشور باز نخواهد گشت، به آموزش آن‌ها ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخیرا اعلام کرده بود که ماموریت نظامی آمریکا در سوریه تغییر نخواهد کرد و نظامیان آمریکایی تاکنون در این کشور باقی مانده‌اند؛ یکی از این مسائل سرنوشت هزاران کرد سوری است که توسط داعش کشته شده‌اند.

ماتیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتش آمریکا ملزم به حمایت از شبه نظامیان کرد است، گفت: ما در حال حاضر رایزنی‌هایی با شرکا و هم‌پیمانانمان داریم و براساس آن عمل خواهیم کرد. در حالی که بسیاری از کردها دست از مبارزه با داعش در دیر الزور در شرق سوریه برداشته‌اند تا بتوانند به مقابله با حمله ترکیه در عفرین واقع در شمال غرب سوریه بپردازند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید