بلیت مترو ارزان شد

کدخبر: ۲۰۶۸۷۱
با تصویب اعضای شورای شهر نرخ بلیت مترو به 1000 تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران پیشنهاد فرمانداری مبنی بر اینکه نرخ بلیت‌ مصوب مترو خط 5 از 1500 تومان به 1000 تومان کاهش یابد مطرح شد. در این بین بعضی از اعضای شورای شهر با آن مخالفت کردند.

میرلوحی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: در حال حاضر 800 میلیارد تومان یارانه بلیت می‌دهیم که این امر باید توجیه‌ داشته باشد، این اقدام فرمانداری با این مبلغ پرداخت یارانه منافات دارد نمی‌توانیم برای ارائه خدمت به مردم کرج از عوارضی هزینه کنیم که از مردم تهران می‌گیریم.

نژادبهرام‌ نیز به عنوان مخالفت این پیشنهاد گفت: نمی‌شود نرخ بلیت متروی درون شهری با برون شهری یکسان باشد، پیشنهاد می‌دهم این قیمت را به 1200 تومان کاهش دهیم.

اما دلایل موافقان این پیشنهاد جالب بود.

حبیب‌زاده به عنوان موافق این پیشنهاد گفت: یکی از دلایلی که فرمانداری با نرخ مصوب شورا موافقت نکرده است این بود که بیشتر از نرخ تورم قیمت بلیت مترو را افزایش داده‌ایم و اگر ما این انتقاد فرمانداری را نپذیریم‌ این پیشنهاد به هیئت تشخیص‌ می‌رود و در آنجا حدود 4 ماه به طول می‌انجامد.

وی افزود: این به این معنا است که در 4 ماه آینده نیز باید همان نرخ بلیت خط 5 قدیم را یعنی 800 تومان از مردم بگیریم‌.

حبیب‌زاده افزود: با توجه به اینکه خط 5 مترو در حال توسعه است و قرار است به سمت هشتگرد توسعه یابد در آن زمان می‌توانیم قیمت نرخ بلیت مترو خط 5 را دوباره افزایش دهیم.

رسولی نیز با اشاره به صحبت‌های حبیب‌زاده گفت: اگر با این تصمیم موافقت نکنیم باید همان 800 تومان سابق را دریافت کنیم. این پیشنهاد با 15 رأی موافق و 5 رأی مخالف به تصویب رسید‌.

لازم به ذکر است؛ پیش از این اعضا قبل از تعطیلات نوروز قیمت بلیت خط 5 را 1500 تومان به تصویب رسانده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید