کارگردان فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» خطاب به میرکریمی:

در سینمایی که مهم‌ترین فیلمسازان آن ممنوع‌الخروج، ممنوع‌الورود، ممنوع‌الکار و ممنوع‌الفکر هستند، خدا را شکر که یک جشنواره جهانی داریم!

کدخبر: ۲۰۶۸۹۴
محسن امیریوسفی خطاب به دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: مثل اینکه داشتن پروانه نمایش هم برای نمایش «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره جهانی شما کافی نیست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در واکنش به رد شدن فیلمش و توضیح دبیرخانه جشنواره مبنی بر اینکه "متن ایمیل ارسالی برای کلیه متقاضیان شرکت در جشنواره مشترک بوده و طبق آیین‌نامه جشنواره جهانی فجر، هر فیلم تنها یک بار می‌تواند درخواست حضور در جشنواره را داشته باشد و فیلم امیریوسفی سال گذشته نیز فرم درخواست را پر کرده بود" خطاب به میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: تصور می‌کردم مثل هر فیلم ایرانی می‌توانم تقاضای حضور در جشنواره جهانی فجر را داشته باشم ولی مثل اینکه داشتن پروانه نمایش هم برای نمایش «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره جهانی شما کافی نیست!

امیریوسفی ضمن یادآوری آنچه در جشنواره سال گذشته برای اثرش رخ داد گفت: دو روز پیش که ایمیل رد شدن فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی در جشنواره جهانی فجر را خواندم، از این که هیئت انتخاب فیلمم را دیده است خوشحال شدم و از این بابت از آقای میرکریمی دبیر محترم جشنواره تشکر کردم که برخلاف پنج دوره جشنواره فیلم فجر و دوره قبلی جشنواره جهانی بالاخره این فیلم را دیدند، ولی خبر بعدی که آمد فهمیدم فیلم‌مان اصلا بررسی نشده، چون طبق خبر، سال قبل در جشنواره رد شده است!

وی یادآور شد: آقای میرکریمی، برادر سینمایی، حتماً یادتان می‌آید سال قبل در جلسه‌ای که با حضور یک شاهد بالغ و دانا و خوشنام با جنابعالی داشتم گفتید چون «آشغال‌های دوست داشتنی» پروانه نمایش ندارد نمی‌توانیم آن را در جشنواره داشته باشیم و هر وقت پروانه گرفتی خوشحال می‌شویم در جشنواره باشد و حتی پیشنهاد داوری در جشنواره را به من دادید که نپذیرفتم.

برادر محترم سینمایی امیدوارم جشنواره خوبی پیش‌ رو داشته باشید و در سینمایی که گروهی از مهم‌ترین فیلمسازان جهانی آن ممنوع‌الخروج، ممنوع‌الورود، ممنوع‌الکار و ممنوع‌الفکر هستند باز خدا را شکر که یک جشنواره جهانی داریم!»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید