سرنوشت مبهم 6 دختر و پسر افغانستانی در سفر به تهران

کدخبر: ۲۰۷۰۰۲
جست‌وجو برای یافتن 6 دختر و پسر افغان که مخفیانه به پایتخت آمده و به شکلی مرموز ناپدید شده‌اند، با همکاری پلیس تهران و گرمسار آغاز شد.

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه «ایران»، 13 فروردین مرد افغان به پلیس گرمسار رفت و از ناپدید شدن چهار فرزند خود و 2 دختر برادرش خبر داد. با اعلام این خبر، تحقیقات برای یافتن 5 کودک و یک نوجوان آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد کودکان گمشده راهی تهران شده‌اند. با این سرنخ، مرد افغان راهی پایتخت شد و با حضور در دادسرای امور جنایی تهران ناپدید شدن 6 کودک را گزارش کرد.

سفر شبانه کودکان به تهران

او به خبرنگار «ایران» گفت: شامگاه 12 فروردین همسرم به تنهایی برای میهمانی به خانه برادرم رفته بود. من هم خانه یکی از اقوام‌مان در سمنان بودم. آن شب همسرم خانه برادرم مانده بود.

دو پسر و دو دخترم به همراه دو دختر برادرم در پارک مقابل خانه‌مان درحال بازی بودند. همسرم هم با این تصور که آنها بعد از بازی به خانه‌مان برمی گردند، شب را در خانه برادرم مانده بود. اما صبح روز بعد با بازگشت به خانه متوجه ناپدید شدن آنها شده بود. همان روز پیش پلیس رفتیم و موضوع را گزارش کردیم. وقتی خانه را بررسی کردیم متوجه شدیم 17 هزار تومان پولی که در خانه بود نیز ناپدید شده است.او ادامه داد: با این احتمال که بچه‌ها به تهران رفته‌اند، راهی تهران شدم. در بین راه ماجرا را برای راننده تعریف کردم و او نیز با چند نفر از همکارانش تماس گرفت و سرانجام راننده جوانی را که بچه هایم را به تهران برده بود پیدا کردیم.

راننده به ما گفت با گرفتن 22 هزار و 500 تومان کرایه آنها را به تهران آورده و در سه راه افسریه پیاده کرده است. من 9 فرزند دارم اما از دوازدهم فروردین «محمد» فرزند بزرگترم که 12 سال دارد به همراه «ریحانه» 9 ساله، «سمیه» 5 ساله و «موسی» 7 ساله (بچه‌های خودم) و «سیده» 8 ساله و «سمیره» 4 ساله بچه‌های برادرم 7 روز است که ناپدید شده‌اند.

پیگیری ویژه در پایتخت

با شکایت مرد افغان درخصوص ناپدید شدن 6 کودک؛ محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با ارجاع پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت، دستور داد از بهزیستی، تمام مراکز نگهداری کودکان، پزشکی قانونی و نهادهای مربوطه درخصوص نگهداری احتمالی این 6 کودک تحقیق شود. همچنین عکس و مشخصات کودکان در اختیار همه کلانتری‌های سطح شهر قرار گرفت. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک