سفارت روسیه در لندن: انگلیس به دنبال مخفی کردن حقیقت در پرونده اسکریپال است

کدخبر: ۲۰۷۰۳۳
سفارت روسیه در لندن اعلام کرد دولت انگلیس در حال مخفی کردن تمامی مدارک قابل دسترس در خصوص پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در لندن اعلام کرد دولت انگلیس در حال مخفی کردن تمامی مدارک قابل دسترس در خصوص پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در سالزبری است.

سفارت روسیه با انتشار یک پیام توییتری به گزارش ساندی تایمز درخصوص احتمال انتقال اسکریپال و دخترش با هویت های جدید به آمریکا اینطور واکنش نشان داد: «دو قربانی این پرونده از عموم جامعه و حتی اعضای خانواده خود جدا شده‌اند؛ تمامی شواهد و مدارک موجود از این دو نفر، حتی حیوان های خانگی و خانه هایشان، به کلی از بین برده شده است. رسانه های انگلیسی نیز تحت کنترل دولت این کشور به این حادثه واکنش نشان می دهند. اگر برای اثبات این ادعا کاری نمی توانید انجام دهید، چرا سعی در مخفی‌ کردن مدارک موجود دارید.»

براساس گزارش ساندی تایمز، سازمان اطلاعاتی انگلیس در حال گفتگو با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) درخصوص امکان جابجایی اسکریپال و دخترش با هویت های جدید از لندن به این کشور است. سازمان اطلاعاتی انگلیس مدعی است این اقدام به دلیل حفاظت از جان اسکریپال در برابر حملات احتمالی بعدی انجام خواهد شد.

با آشکار شدن جزئیات جدیدی از این حادثه و ناتوانی انگلیس در اثبات ادعای خود درخصوص دست داشتن مسکو در مسمومیت اسکریپال می توان گفت لندن در حال مخفی کردن موضوعی درخصوص این پرونده است. اخیرا نیز انگلیس با صدور ویزا برای برادرزاده اسکریپال مخالفت کرد.

اوایل هفته جاری دولت انگلیس خبر کشته شدن گربه خانگی اسکریپال در آزمایشگاه را تایید کرد. وی دو حیوان خانگی دیگر نیز داشت که در خانه اش به حال خود رها شده بودند و در نتیجه از گرسنگی مُردند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به از بین بردن حیوانات خانگی اسکریپال از سوی دولت انگلیس گفت: «این حیوانات بخش مهمی از مدارک مرتبط با پرونده مسمومیت اسکریپال را تشکیل می دادند.»

اسکریپال و دخترش اوایل مارس در سالزبری انگلیس با گاز اعصاب مسموم شدند. انگلیس، مسکو را مسئول این حمله دانست؛ اما روسیه تمامی ادعاهای مطرح شده در این خصوص را رد کرد. تاکنون نیز هیچ مدرک موثقی که دست داشتن مسکو در این حادثه را اثبات کند، یافت نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید