لاریجانی:کمیته مشترک پارلمانی ایران و روسیه تشکیل شد

کدخبر: ۲۰۷۰۷۲
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته مشترک پارلمانی ایران و روسیه با هدف توسعه همکاری های دو کشور تشکیل شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه پس از دیدار رییس دومای دولتی روسیه در نشست خبری مشترک با تشریح محورهای این دیدار اظهارداشت:در این دیدار مقرر شد توسعه همکاری‌های پارلمانی برای همکاری‌های تجاری و رایزنی‌های سیاسی جهت تامین امنیت پایدار و مبارزه با قاچاق مواد مخدر توسط کمیته مشترکی که در دو پارلمان ایران و روسیه تشکیل شد، بررسی شود.

وی افزود: در دیدار امروز پروژه های مهم اقتصادی دو کشور با هدف افزایش سطح روابط مورد بررسی قرار گرفت، این همکاری‌ها شامل پروژه‌های بزرگ ملی و پروژه‌های استانی به ویژه در استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان که با سرزمین روسیه نزدیکی دارند، انجام خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی دو کشور نیز بعدازظهر امروز دیدارهای مشترکی خواهند داشت.

ویاچسلاو والودین رییس دومای دولتی روسیه نیز در این دیدار گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای امروز جهت ایجاد کمیته مشترک پارلمانی بین دو کشور به سطح جدیدی از روابط با ایران رسیدیم که این کمیته مسئول اجرای پروژه‌هایی خواهد شد که قبلا بین دو کشور به توافق رسیده است.

وی افزود: روابط ایران و روسیه در حال توسعه پویا است و نتیجه این روابط موجب شکل‌گیری روابط خوب بین رییسان جمهوری دو کشور شده است و امروز زمینه خوبی برای اجرای تصمیمات است.

وی ادامه داد: با ایجاد ساختاری مشترک، تعدادی از وظایف و تفاهم ها را در دست انجام داریم. این چهارچوب‌ها به درک بهتر طرفین نسبت به یکدیگر برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر کمک می کند.

رییس دومای دولتی روسیه تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف ما توسعه روابط اقتصادی است که برای آن در سطح استان های دو کشور مذاکراتی را دنبال می کنیم، قرار است در استان ولگاگراد مذاکراتی درباره توسعه روابط اقتصادی بین استان های ایران و روسیه انجام شود.

ویاچسلاو والودین به پنج دیدارخود با رییس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی ایران انجام داده ام که این تعداد دیدار نشان دهنده روابط خوب و صمیمانه بین مسئولان دو کشور است.

وی افزود: بنده همچنین در کنفرانس امنیتی پاکستان، در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس در سن پترزبورگ و در کنفرانس رییسان مجالس در سئول با رییس مجلس ایران دیدار و در زمینه گسترش روابط دو کشور مذاکرات خوبی داشتیم.

رییس مجلس شورای اسلامی و رییس دومای دولتی روسیه امروز پس از این دیدار یادداشت تفاهم پارلمانی در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی امضا کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید