«اسپاتیفای» بخشی از سهام خود را وارد بورس کرد

کدخبر: ۲۰۷۱۲۶
بخشی از سهام اسپاتیفای، سرویس پرقدرت و غول موسیقی دنیا سرانجام در بورس به صورت عام عرضه شد.
«اسپاتیفای» بخشی از سهام خود را وارد بورس کرد

اسپاتیفای (Spotify) نیازی به معرفی ندارد؛ محبوب ترین سرویس موسیقی دنیا که شهرت آن مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و کاربران بسیاری را از سرتاسر کره خاکی به خود علاقه مند کرده است. پس تعجبی ندارد که این سرویس محبوب جهانی سهامی ارزشمند و گران قیمت داشته باشد؛ ارزش بالایی که پای این سرویس موسیقی را به بورس باز کرده است. چند ماه گذشته اخباری مبنی بر عرضه سهام اسپاتیفای به صورت عمومی به گوش می‌رسید، اما اکنون این اخبار رنگ واقعیت گرفته و سهام اسپاتیفای در بورس به صورت عام عرضه شده است.

سهام اسپاتیفای برخلاف سایر کسب و کارهای آنلاین به صورت IPO عرضه اولیه سهام ارائه نمی‌شود . عرضه‌ اولیه سهام یا IPO، اولین عرضه و فروش سهام یک شرکت به‌صورت عمومی است.  در واقع پیش از عرضه‌ عمومی اولیه ،  سهام شرکت باید به‌صورت خصوصی و با سهام‌داران محدود و متشکل از سرمایه گذاران اولیه واگذار شده و باقی مانده سهام در بورس به صورت نامحدود به اشخاص یا سازمان ها ارائه شود.

اما درباره ارزش سهام اسپاتیفای نیز نکات بسیاری مطرح است سال گذشته این شرکت امیدوار بود تا به ارزش کل 10  میلیارد دلاری دست یابد و برنامه ریزی های متعددی برای افزایش ارزش این کمپانی انجام شده است تا سهامداران بیشتری را به سرمایه گذاری در این کمپانی مجاب کند.

 اکنون سهام اسپاتیفای نیز مانند سایر شرکت های فعال در حوزه فناوری در بورس به صورت عام قابل خریداری است و مدیران آن سعی دارند با سیاست گذاری های جدید و درست سهام این شرکت را به یکی از معتبرترین سهام های موجود در بورس تبدیل کنند این شرکت اولین کمپانی است که سهام خود را به صورت IPO  ارائه کرده و امیدوار است به پرسودترین شرکت با سهام عام تبدیل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید