تعداد بیشتری از جوانان به تخت بودن کره زمین باور پیدا کرده اند

کدخبر: ۲۰۷۲۵۸
نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داده 34 درصد از جوانان آمریکایی در مورد کروی بودن زمین دچار تردید شده اند.
تعداد بیشتری از جوانان به تخت بودن کره زمین باور پیدا کرده اند

امروزه در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از باورهای اساسی از قبیل کروی بودن زمین که اغلب افراد به آن اعتقاد دارند، در معرض تردید قرار گرفته اند برای مثال افراد مشهوری از قبیل «کایری اروینگ» ستاره NBA تاکید کرده اند که زمین همانطور که در عکس ها به نظر می رسد، تخت است.اخیرا  شرکت YouGov نظر سنجی را در این زمینه صورت داده که حاکی از نتایج عجیب و غیرمنتظره ای است. بر اساس این نظرسنجی که 8215 نفر در آن شرکت کرده اند 84 درصد از آمریکایی از بدو تولد به کروی زمین باور داشته اند.

با این حال در میان افراد 18 تا 24 ساله این میزان تا 66 درصد کاهش پیدا می کند؛ به عبارت دیگر 34 درصد از این افراد در مورد کروی بودن زمین تردید دارند. در میان گروه آخر 16 درصد در پاسخ گزینه «مطمئن نیستم/ دیگر» انتخاب کرده اند. پاسخ 2 درصد از شرکت کنندگان این بوده که همیشه به تخت بودن زمین معتقد بوده اند و 2 درصد هم مدعی شده اند که قبلا به تخت بودن آن باور داشته اند اما اخیرا دچار شک شده اند. شاید این افراد اخیرا یک مستند تلویزیونی را تماشا کرده یا کتاب هایی در مورد ساختار زمین مطالعه کرده اند.

نتایج این تحقیق آنقدر عجیب است که به نظر می رسد برخی از شرکت کنندگان جوان به جای ارائه پاسخ های منطقی و حقیقی از روی سرگرمی به آن جواب داده اند.

در هر صورت کمپانی هایی از قبیل اسپیس اکس و ویرجین گلکتیک در حال فراهم کردن مقدمات سفرهای فضایی و توریستی به مدار زمین هستند و در نهایت بسیاری از اعضای انجمن زمین تخت گرایان می توانند کروی (یا تخت!) بودن زمین را با چشمان خود مشاهده کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید