پرونده سوریه به اندازه‌ای برای آمریکا اهمیت دارد که ترامپ سفر خود را به آمریکای لاتین لغو کرد

کدخبر: ۲۰۷۴۹۵
پرونده سوریه به اندازه‌ای برای آمریکا اهمیت دارد که ترامپ سفر خود را به آمریکای لاتین برای بررسی اقدام نظامی در سوریه لغو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، در حمله شیمیایی ادعایی در دومای سوریه، فرانسه و انگلیس در کنار آمریکا که به دنبال واکنش نظامی به این حمله است، هستند. یکی از نشانه های اهمیت این پرونده، لغو سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به آمریکای لاتین با هدف نظارت بر اقدام نظامی در سوریه است.

سونیا دریدی، خبرنگار این شبکه در واشنگتن در این باره گفت ترامپ باید آخر هفته به پرو سفر می کرد اما تصمیم گرفت شرکت در نشست کشورهای آمریکای لاتین را لغو کند تا بیشتر روی پرونده سوریه تمرکز کند.

به گفته کاخ سفید، احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه همچنان وجود دارد. اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا ترامپ را به واکنش در این زمینه تشویق می کنند. برای مثال لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه به ترامپ برای پاسخ به سوریه فشار می آورد. به هر حال ترامپ که اعلام کرده است سریع و شاید به تنهایی واکنش نشان خواهد داد سرانجام روز گذشته با متحدان خود مشورت کرد. روز گذشته وی با ترزا می، نخست وزیر انگلیس تلفنی گفتگو کرد. بر اساس بیانیه کاخ سفید آنها قاطعیت خود را برای جلوگیری از ادامه حملات شیمیایی در سوریه اعلام کردند. ترامپ همچنین روز گذشته با امیر قطر در کاخ سفید دیدار کرد.

همچنین باید یادآوری کرد ترامپ روز دوشنبه برای دومین بار طی دو روز با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تلفنی گفتگو کرد. آنها برای اقدام نظامی در سوریه اعلام آمادگی کردند. ترامپ بارها تکرار کرده است سوریه  باید تاوان سنگینی پرداخت کند.

قرار است گروهی از سازمان بین المللی سلاح های شیمیایی برای تحقیقات به سوریه سفر کنند. واشنگتن از این خبر استقبال کرده اما اعلام کرده است این مسئله تغییری در تصمیم این کشور علیه سوریه ایجاد نخواهد کرد و آمریکا سازوکار خاص خود را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید