سندرز: ترامپ صلاحیت قانونی را برای حمله نظامی به سوریه ندارد

کدخبر: ۲۰۷۶۷۱
سناتور برنی سندرز تاکید کرد رئیس‌جمهوری آمریکا هیچگونه مجوز قانونی برای تشدید مداخله نظامی در سوریه در اختیار ندارد و این نهایتا وظیفه کنگره است تا تصمیم‌گیری کند.

پایگاه هیل نوشت، برنی سندرز، نامزد سابق دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ در بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا هیچگونه مجوز قانونی برای توسعه جنگ در سوریه ندارد. این کنگره است که باید تصمیم بگیرد ارتش وارد جنگ شود نه رئیس‌جمهوری آمریکا؛ کنگره نباید از مسوولیتش کناره‌گیری کند.

سندرز تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد است که توسعه جنگ در سوریه ثبات را برای این منطقه به ارمغان می‌آورد و از منافع آمریکایی‌ها حفاظت می‌کند، باید به همراه ایده‌هایش به کنگره بیاید.

اظهارات سندرز در حالی مطرح می‌شود که ترامپ حمله نظامی احتمالی در واکنش به حمله ادعایی با تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق را بررسی می‌کند. آمریکا، دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را مسوول این حمله می‌داند. ترامپ دوشنبه گفته بود ظرف ۴۸ ساعت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سندرز در بیانیه خود تاکید کرد: ما ۱۷ سال در افغانستان و ۱۵ سال در عراق بودیم. نتیجه آن بی‌ثباتی منطقه‌ای گسترده، از دست رفتن جان انسان‌ها و چندین هزار میلیارد دلار هزینه بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید