جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با حضور ۴۸ تیم؟

کدخبر: ۲۰۷۷۴۷
احتمال دارد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور ۴۸ تیم برگزار شود.
جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با حضور ۴۸ تیم؟

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبل) از فیفا درخواست کرد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور ۴۸ تیم برگزار شود. قرار است جام جهانی ۲۰۲۶ با این تعداد تیم به انجام برسد اما کشورهای حاضر در آمریکای جنوبی ترجیح می‌دهند این اتفاق چهار سال زودتر رخ دهد.

الخاندرو دومینگس، رییس کونمبل در این رابطه اظهار کرد: می‌خواهم یک نامه با امضای ۱۰ کشور حاضر در کنفدراسیون آمریکای جنوبی به فیفا بفرستم که در آن از این سازمان درخواست شده است جام جهانی ۲۰۲۲ با ۴۸ تیم برگزار شود.

او در ادامه‌ به میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت‌: همه مشتاق این هستیم دوباره جام جهانی پس از ۱۰۰ سال در اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه برگزار شود.

جیانی اینفانتینو نسبت به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی هشت سال بعد واکنش نشان داد و گفت‌: پیشنهاد خیلی جذابی است. باید این موضوع را بررسی کرد. اگر امکان‌پذیر باشد می‌توان جام جهانی دو دوره بعد را با تیم‌های بیش‌تری برگزار کرد.

رییس فیفا افزود: حضور بیش‌تر تیم‌ها در جام جهانی باعث می‌شود فوتبال دنیا پیشرفت کند.

اینفانتینو به میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ نیز اشاره کرد و گفت‌: میزبانی سه کشور (اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه) برای جام جهانی اتفاق مهمی در جهان فوتبال خواهد بود. هر یک از این کشورها تیم‌های قدرتمندی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید