امروز "ماه" و "تیر" با یکدیگر ملاقات می‌کنند

کدخبر: ۲۰۷۸۰۲
اقتصاد نیوز : امروز شنبه ۲۵ فروردین، سیاره تیر در زاویه ۳.۹ درجه‌ شمال ماه قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ،در ساعت ۱۳ و ۵۴ دقیقه ، ۲۵ فروردین ماه جاری سیاره تیزپای تیر در فاصله ۳.۹ درجه‌ای شمال ماه قرار می‌گیرد.

در این رویداد نجومی سیاره تیر قبل از طلوع خورشید در سمت چپ ماه طلوع می‌کند و بامداد روز ۲۵ فروردین آخرین فرصت برای دیدار هلال ماه خواهد بود.

سیاره "تیر" یا "عطارد" نزدیکترین سیاره به خورشید است و به علت نزدیکی این سیاره به خورشید و از طرفی فاصله کمی که با زمین دارد در آسمان، صبح‌های زود و هنگام غروب زمین قابل مشاهده خواهد بود.

از آنجا که این سیاره صبح‌های زود، قبل از طلوع خورشید در آسمان می‌درخشد آن را ستاره "صبح" و چون هنگام غروب، اندک زمانی پس از غروب خورشید نیز در آسمان دیده می‌شود، آن را "ستاره غروب" نام نهاده‌اند.

این سیاره همچنین بسیار کوچکتر و کم چگالی‌تر از آن است که بتواند اتمسفری برای خود نگه‌ دارد از این رو هر گازی که از این سیاره آزاد می‌شود به سرعت دور شده و وارد فضا می‌شود. علاوه بر آن "تیر" آنقدر به خورشید نزدیک است که هر نوع اتمسفری تحت تاثیر بادهای خورشیدی بلافاصله از بین می‌رود و این بدان معنی است که در سیاره تیر هیچ هوایی وجود ندارد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید