ذوق زدگی اسرائیل از حمله آمریکا به سوریه

کدخبر: ۲۰۷۸۶۶
یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی با تمجید از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه، گفت دولت سوریه به دلیل همکاری با ایران خود را در معرض خطر قرار داده است.

یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی روز شنبه از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به چند نقطه در سوریه حمایت و تمجید کرد.

بنا بر گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، وی گفت: «رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ پارسال به صراحت اعلام کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی خط قرمز اوست. امشب او به همراه انگلستان و فرانسه این خط قرمز را اعمال کرد.»

این مقام صهیونیست افزود: «سوریه همچنان به کشتار ادامه داده و به پایگاهی به چنین اقداماتی، از جمله اقدامات ایران بدل شده است. این کشور با این کار اراضی‌اش، نیروهای نظامی و رهبری‌اش را در معرض خطر قرار داده است.»

بامداد امروز رئیس‌جمهور آمریکا فرمان حمله به سوریه را صادر کرد. در پی این فرمان، آنطور که آمریکا می‌گوید بیش از ۱۰۰ فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک شده است. پدافند هوایی ارتش سوریه بخشی از این موشک‌ها را ساقط کرده است.

این حمله یک هفته پس از آن صورت گرفت که گروه‌های تروریستی فعال در شهر «دوما» سوریه مدعی شدند که به این شهر حمله شیمیایی شده است. دولت آمریکا بلافاصله دمشق را به دست داشتن در این حادثه متهم و اعلام کرد که ممکن است به زودی به سوریه حمله کند. وزارت دفاع روسیه از چند هفته پیش اعلام کرده بود که گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها قصد دارند با صحنه‌سازی یا انجام یک حمله شیمیایی، زمینه را برای اقدام نظامی علیه سوریه فراهم کنند.

در حالی که در روزهای گذشته از اقدام نظامی گسترده علیه سوریه صحبت می‌شد، حمله شب گذشته به این کشور به هدف قرار دادن چند پایگاه نظامی و ساختمان محدود شد. واشنگتن می‌گوید حملات این کشور به سوریه پایان یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید