کدام کشورها انگیزه حمله آمریکا به سوریه را ایجاد کردند؟

کدخبر: ۲۰۸۶۷۰
کارشناس مسائل بین الملل گفت: حمله آمریکا به پایگاه‌های خالی به این منظور بود که می‌خواستند به عربستان نشان دهند به سوریه حمله کرده‌اند.

احمد بخشایش کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمله آمریکا به سوریه اظهار کرد: عربستان سعودی و اسرائیل انگیزه اصلی حمله آمریکا و متحدانش به سوریه را ایجاد کردند.

وی افزود: پیش از حمله آمریکا به سوریه، محمد بن سلمان با بشار اسد تماس گرفت و اعلام کرد در صورتی که جبهه مقاومت، ایران و روسیه را کنار بگذارد، تمام بازسازی کشورش را برعهده می‌گیرد، اما بشار اسد به این پیشنهاد پاسخ منفی داد.

بخشایش ادامه داد: همچنین بن سلمان در سفرش به آمریکا مقامات این کشور را تحریک به حمله کرد و پذیرفت که هزینه آن را تقبل می‌کند، زیرا کنفرانس‌هایی که توسط ایران، ترکیه و روسیه برگزار شده نباید باعث شود آنها احساس پیروزی کنند.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: از آنجایی که محور مقاومت در سوریه ریشه پیدا کرده و آمریکا علاقمند به حضور در شرق فرات است، درواقع قصد دارد با ایجاد پایگاه در آن منطقه، در آینده برای ایران مزاحمت ایجاد کند.

وی گفت: حضور آمریکایی‌ها در ادلب با شکست مواجه شد و زمانی که از غوطه شرقی هم خارج شدند، شکست خورده بودند.

بخشایش تصریح کرد: حمله آمریکا به پایگاه‌های خالی به این منظور بود که فقط می‌خواستند به عربستان نشان دهند به سوریه حمله کرده‌اند.

کارشناس مسائل بین الملل متذکر شد: اگر آمریکا واقعا می‌خواست به سوریه حمله کند، موشک‌هایش را به کاخ ریاست جمهوری بشار اسد و پایگاه‌های اصلی ایران و روسیه شلیک می‌کرد.

وی یادآور شد: آمریکا با حمله به سوریه قصد داشت نشان دهد بلوف ترامپ در این باره بدون عمل نمی‌ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید