مانور نظامی مشترک قطر و عربستان

کدخبر: ۲۰۸۹۵۲
روابط عربستان سعودی و قطر وارد مرحله جدیدی شده است. وزیر دفاع قطر دیروز از اعزام نیروهای نظامی این کشور به سمت محل برگزاری رزمایش خلیج خبر داد. رئیس ستاد نیروهای مسلح عربستان از همتای قطری خود برای شرکت در این مانور نظامی دعوت کرده بود. این اقدام از سوی مقامات قطری به معنای تقویت «روابط برادرانه» است.
مانور نظامی مشترک قطر و عربستان

 

 

به گزارش افکارنیوز، وزارت دفاع قطر روز چهارشنبه در بیانیه های جداگانه از مشارکت رئیس ستاد نیروهای مسلح و شماری از افسران این کشور در رزمایش «سپر خلیج 1» که به تازگی در عربستان سعودی برگزار شد، خبر داد و هدف از حضور نظامیان خود را تقویت «روابط برادرانه» توصیف کرد.

وزارت دفاع قطر در بیانیه ای اعلام کرد سرلشگر خلبان « غانم بن شاهین الغانم» رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر به دعوت همتای سعودی خود سرلشگر «فیاض بن حامد الرویلی» به این کشور سفر کرد و در رزمایش سپر خلیج یک حضور یافت. بر اساس این بیانیه، شماری از افسران نیروهای مسلح قطر نیز در بخش های مختلف رزمایش مانند جنگ های منظم و نامنظم با استفاده از مهمات جنگی و رژه نظامی شرکت کردند.

همچنین وزارت دفاع قطر در بیانیه دیگری با بیان اینکه نظامیان قطری شرکت کننده در این رزمایش امروز به پایگاه العدید بازگشتند، هدف از مشارکت در این رزمایش را «تقویت روابط برادرانه و تبادل تجربیات و مشارکت برای حفظ امنیت و ثبات شورای همکاری خلیج فارس و منطقه عربی- اسلامی» اعلام کرد.

رزمایش سپر خلیج یک با حضور نظامیانی از 25 کشور در عربستان به مدت یک ماه برگزار شد و دوشنبه گذشته (27 فروردین ) اختتامیه آن همزمان با نشست سران اتحادیه عرب برگزار شد. عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن سال 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند. این کشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعییین کردند اما قطر تاکنون به هیچ یک از این خواسته ها تن نداده است. آمریکا طی ماههای اخیر علاقه زیادی به حل اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس نشان داده است و از رهبران عربستان ، قطر و امارات خواسته است تا پایان ماه جاری میلادی (آوریل ) اختلافات خود را کنار بگذارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید