توضیحات توییتری وزیر آموزش و پرورش درباره پیشنهاد به روسیه

کدخبر: ۲۰۹۱۱۶
اقتصاد نیوز : وزیر آموزش و پرورش درباره پیشنهاد به روسیه درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایرانی و زبان فارسی در مدارس روسیه توضیح داد.
توضیحات توییتری وزیر آموزش و پرورش درباره پیشنهاد به روسیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر ،در حالیکه وزیر آموزش و پرورش به روسیه سفر کرده است تا اجلاس ict در آموزش حضور یابد خبرهایی مبنی بر توافق وزیر آموزش و پرورش برای تدریس زبان روسی به عنوان زبان دوم در مدارس به جای زبان انگلیسی در فضای مجازی پخش شد. 

حال سید محمد بطحایی در توئیت هایی در این باره توضیح داده است: در سفر به روسیه ⁩ و حضور در اجلاس کاربرد ICT در آموزش،از وضعیت موجود و برنامه‌های پیش رو با تاکید بر نقش شبکه‌های اجتماعی گزارشی ارائه کردم.

‌در بازدید از مدرسه ای در روسیه متوجه شدم متاسفانه دانش آموزان روس نسبت به فرهنگ و زبان ایران کاملا بیگانه هستند. آقای نیکونوف رئیس کمیته آموزش دومای روسیه گفت آمادگی دارند تا زبان فارسی مانند زبان چینی در برخی از مدارس روسیه به عنوان زبان دوم آموزش داده شود.

وی اضافه کرده است: عمل متقابل، شرط اصلی در هر تفاهم‌نامه بین‌المللی است. گسترش آموزش ⁧ زبان_روسی ⁩ در ⁧ایران ⁩ منوط به آموزش ⁧زبان_فارسی ⁩ در ⁧ روسیه ⁩ است. آشنایی با ⁧ فرهنگ_ایرانی ⁩ در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان روسی نیز از دیگر موضوعات تفاهم نامه آتی است. تلاش می کنیم آموزش زبان های خارجی در مدارس متنوع شود و براساس قانون، شرایط آموزش زبان های فرانسوی، آلمانی، روسی و اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی فراهم شود. شوخی‌های شما کاربران شبکه‌های اجتماعی هم خالی از لطف نبود.

به گفته وی ‌دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور در امور آموزش، ملاقات با وزیر آموزش و علوم، بازدید از مدرسه ایرانی در مسکو از دیگر فعالیت های این سفر ۲ روزه بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید