فتح دژ پادشاهان اشکانی توسط معتادان و کارتن خواب ها

کدخبر: ۲۰۹۱۱۷
اقتصاد نیوز :دژ رشکان که از محورهای توسعه شهری و توسعه گردشگری شهری و تهران به حساب می آید، به محل خواب و پاتوق معتادان و کارتن خوابان بدل شده است .
فتح دژ پادشاهان اشکانی توسط معتادان و کارتن خواب ها

به گزارش اقتصاد نیوز ،علیرضا زمانی تهران شناس در کانال تلگرامی اش نوشت :گورخوابی در این شهر پرهیاهو کم بود، دژخوابی هم به آن اضافه شد.

دژ رشکان که از محورهای توسعه شهری و توسعه گردشگری شهری و تهران و از میراث گرانبهای باستانی ری به حساب می آید، جای آن که محل رجوع گردشگران بی شمار بر مبنای برنامه ریزی گردشگری جامع ری باشد، به محل خواب و پاتوق معتادان و کارتن خوابان بدل گردیده است.

 محل امن بالای کوه طبرک زمانی دژ مستحکم اشکانیان بود و به مدد همین دژ نفوذناپذیر و سربازان اشکانی محافظ آن، ری پایتخت بهاره پادشاهان اشکانی بود. همان دژ که در زمان آل بویه مرمت گشت و محل استقرار فخرالدوله دیلمی گردیده به فخرآباد شناخته می شد..‌ دژی مستحکم که امروز بقایایش کنار محله صفاییه ری واقع شده است و جای سربازان محافظ اشکانی هیچ نیروی حفاظتی،محض خدا حتی یک نفر، در اطرافش دیده نمی شود و به امان خدا رها گردیده است.

دژی که به جای سربازان و پادشاهان اشکانی و آل بویه، معتادان کارتن خواب آن را در قرق خود درآورده و نگهبانانی از میان خود برایش انتخاب کرده اند. نگهبانانی که آمدن هر گردشگر بخت برگشته ای را به این سایت تاریخی به رفقای خود خبر داده، گردشگر از همه جا بی خبر را با سر و صداهایشان، پای همان پله های نامناسب طراحی شده منتهی به بالای این دژ را سست می کنند. ...صداهایی که در آن خلوت میانه کوه رعب و وحشتی چندباره بر جان گردشگران ایجاد می کند.

 و اینگونه است که در کنار محله شلوغ صفاییه و در میانه بی تفاوتی های مدیران شهری، یکی از مهمترین محورهای توسعه شهر تاریخی ری،به محور ضد توسعه بدل گردیده و پدیده نوظهور نامبارک دژخوابی، دور از چشمان خواب آلود آنها به بی شمار آسیب های اجتماعی و توسعه ای این شهر بی پناه و یاور بدل گردیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید