افزایش قربانیان ناشی از پیامدهای غیرمستقیم جنگ در یمن

کدخبر: ۲۰۹۱۷۹
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از افزایش قربانیان ناشی از پیامد‌های غیرمستقیم جنگ یمن نظیر قحطی و بیماری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، «الکساندر فیت» رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن، اظهار کرد در حال حاضر تعداد افراد بیشتری در این کشور در اثر عواقب غیرمستقیم جنگ جان خود را از دست می دهند؛ به طوریکه این تعداد از قربانیان حملات هوایی و بمباران مناطق مختلف یمن نیز بیشتر شده است.

«الکساندر فیت» اظهار کرد ظرف شش ماه بیش از 2 هزار نفر به دلیل استفاده از آب آلوده و ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست دادند. وی افزود نظام سلامت یمن به کلی نابود شده است و تقریبا بیشتر شهرهای این کشور جنگ زده دچار قطعی برق هستند. وی همچنین اظهار کرد کالاهای اساسی در دسترس مردم یمن نیست و اگر هم باشد آنها باید هزینه زیادی برای خرید این اقلام بپردازند.

وی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد تاکنون به پایتخت های بسیاری از جمله برلین، واشنگتن، بروکسل و پاریس سفر کرده است تا این پیام را به مقامات این کشورها برساند که اوضاع مردم یمن به شدت وخیم است و آنها درگیر پیامدهای غیرمستقیم جنگ هستند.

رئیس دفتر صلیب سرخ در یمن با اشاره به آمار بالای قربانیان وبا اظهار کرد: «من شخصاً معتقدم در حال حاضر تعداد بیشتری از مردم یمن به دلیل اثرات غیرمستقیم جنگ با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.» وی در ادامه اظهار کرد: «کمک های بشردوستانه راه حل این معضل نیست. یک کشور نمی تواند با اتکا به کمک های بشردوستانه پیش برود. با این حال، لازم است مقامات سیاسی و نظامی اجازه دهند کالاهای اساسی وارد یمن شود.»

تجاوز ائتلاف سعودی از سال 2015 تاکنون مردم یمن را درگیر شرایط بغرنج و پیچیده ای کرده است. حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش علیه یمن موجب نابودی زیرساخت های حیاتی این کشور شده و در نتیجه قحطی و گرسنگی وضع مردم این کشور جنگ زده را وخیم تر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید